Yönetim Anlayışları değişiyor, Yöneticilerin kapıları açılıyor

Sanayi Devrimi 4.0 ile Türkiye’de ve dünyada yönetim anlayışları evrim geçiriyor. Artık insanlar kapısı kapalı, kendi odasında, karşısında kocaman koltuğuyla oturarak uzakta kalan patron görmek istemiyor. Onun yerine operasyonel ve erişilebilir yöneticileri tercih ediyor.  Yeni nesil çalışanlar örnek teşkil edecek, saygı duydukları, yönetim piramidinin en tepesinde yer alsa da onlar için erişilebilir bir yönetici ile çalışmak istiyor.

Günümüz teknolojisi bizleri, her şeye puan verip yorum paylaşmaya teşvik ediyor. Gittiğimiz restoranlara, yemeklere, otellere, aldığımız hizmetlere sürekli puan veriyoruz. Sadece çalışanlar değil, artık yöneticiler de çalışanlar gözünde puanlanıyor.

Gün geçtikçe daha çok eğitimli profesyonel yurt dışına gidiyor oradaki iş kültürünü deneyimliyor. Amerika’da, Avrupa’da, İngiltere’de şekillenen yeni yönetim biçimlerini izleme şansını yakalıyor. Yöneticilerin ayrı odalarda değil ofisin kalbinde durduğunu görüyor.

En gözde Pozisyonları Dijitalin Kanunları Belirliyor

Dijital sektör gün geçtikçe önemini arttırıyor. Bu anlamda aynı zamanda FMCG ve sağlık sektörü de yükseliyor. Ayrıca son zamanlarda Türkiye’de mühendislik ve özellikle satış mühendisliği en fazla talep edilen meslek gruplarının başında geliyor.

Finans kolları şirketlerin omurgasını oluşturuyor. Sadece belirsizlik ve kriz dönemlerinde değil şirketin parlak dönemlerinde de CFO’lar oldukça önem taşıyor. Analizlerle neyin iyi neyin kötü gittiğini inceleyip ona göre tedbirler alınıp yol haritası çiziliyor. Şirket içi kısıtlamaya gidildiği dönemlerde bile son başvurulan kol finans oluyor. Pazarlama, satış bölümleri çok daha kolay gözden çıkarılabilirken finans şirket içindeki önemini ve yerini korumaya devam ediyor. Bu konuda Avrupa’daki çok uluslu şirketler finansal bölümlerini tek bir çatı altında toplamaya yöneliyor.

CFO ve Finansal Liderliğe Dair Öngörüler

İnovasyonlar İşe Alım Sektörünün Sağ Kolu

Şirketler ve adaylara iletişim kurarken kullanılan dijital yöntemler gittikçe önem kazanıyor. Dijital araçlar sayesinde adayları inceleme süreçleri çok daha başarılı bir şekilde ilerliyor. Örneğin, PageGroup bünyesinde Barselona’da sadece dijital alanda işe alımlarla ilgilenen bir birim, tek bir merkezden Türkiye de dâhil olmak üzere tüm Avrupa’ya hizmet veriyor.

İşe alım ve danışmanlığın hala insan eli ile yürütülmesi gereken bir iş olduğunu gözlemleniyor. İş dünyasında pek çok yapay zekâ parametreleri ve tahmin sistemleri kullanılıyor olmasına rağmen önümüzdeki 10 yıl içinde bu sektörde insan faktörünün etkisini yitireceği düşünülmüyor. Bir finansal direktör ya da pazarlama direktörü arayan firmalar, bu görevin başına bir makine yerine daha önce sizinle çalışarak 5 başarılı işe yerleştirme gerçekleştirmiş, kurum kültürüne hâkim, beklentileri ve aranan profilin tam olarak açıklanabildiği bir danışmanı görmek istiyor. Adayın gözlerinin içine bakarak gerçekleştirilen görüşme en etkili yöntem olarak kabul görüyor. Çünkü görüşme sırasında, yüz yüze gelme şansının yanı sıra davranışları inceleme ve sorularla adayı daha iyi tanıma şansı bulunuyor. Şu anda işe alımda teknolojinin ana kullanım alanının adaylara ve şirketlere ulaşarak iletişim kurma aşamalarında olduğu gözlemleniyor.

Örneğin; Amazon, Booking.com gibi firmaların ve seyahat acentelerinin işe alım sektöründe teknolojiden daha ileri düzeyde faydalandığı gözlemleniyor. Böylece firmalar insanlara ne zaman, nasıl ve hangi araçlarla ulaşmaları gerektiğini teknoloji vasıtasıyla biliyor. Onları tam bilgisayar başındayken, ya da tam metroda telefonlarının başındayken yakalayabiliyorlar. Kampanyalarını ve hedef kitlelerini belirleyip onlara ulaşmakta oldukça başarılı oldukları dikkat çekiyor. İnternet üzerinde yayınlanan yan reklamları çok iyi değerlendiriyorlar. Bu yöntemleri işe alım sektörüne uyarladığımızda gelecekte internet üzerinde gezinirken tam da size uygun bir iş ilanının ekranda belirmesi çok da şaşırtıcı olmayacaktır. Bu tür reklam çalışmaları genellikle Amazon, Booking gibi büyük dijital oyuncular tarafından değerlendiriliyor. Teknoloji kullanımı bakımından değerlendirdiğimizde bu tür kurumların işe alım sektöründen birkaç yıl ilerde olduklarını söylemek mümkün.

İş Hayatında Başarılı Olmak İçin Gereken Dijital Yetkinlikler

İşe Alımlarda Hız Ön Planda

İşe alım sektöründe hız büyük önem kazandı. İşe alımlarda sürecin zorlaşmak yerine daha hızlandığını söyleyebiliriz. Özellikle son yıllarda kurumsal işe alım şirketlerinin  üç ay sürebilen uygun eleman bulma süreci bir haftada 5 farklı alternatif aday sunabilme hızına erişti. Yetenek ve aday havuzuna hâkim PageGroup’taki gibi sektörler bazında uzmanlaşmış danışmanlar firmaların ihtiyaçlarını çok daha kolay anlayarak bu ihtiyaçları çok daha hızlı karşılayabiliyor.

Dünya gün geçtikçe daha fazla IT merkezli bir hal alıyor. Her şey birbirine bağlanıyor. Gelecek için şu anda 18 yaşında olan ve kariyer yolunda eğitimlerine yeni başlayacak gençlere IT sektöründeki alanları seçmeleri öneriliyor. Bu alanda kendilerini eğitip geliştirmeleri ile uzmanlar, önümüzdeki 25 sene boyunca Türkiye’de veya dünyanın herhangi bir yerinde iyi bir maaşla iyi bir işleri olacağını garanti edebiliyor. IT Sektörü hızla gelişiyor ve yeni yeteneklere duyulan ihtiyaç açığı da hızla büyüyor. Dünyanın her yerinde IT, Java geliştiricilerine, Big Data ve veri güvenliği uzmanlarına ihtiyaç göze çarpıyor. İyi eğitimli bir IT uzmanının İstanbul’da, ardından Paris’te, Japonya’da iş bulma şansı artıyor.

Makale PageGroup Güney ve Orta Avrupa Bölge Direktörü Nicolas Buisson tarafından yazılmıştır.

İlginizi çekebilir: C-Seviye Profillerde Dijital Dönüşüm Etkisi

En yeni IT iş ilanlarını görün.

Çalışan arayışında mısınız?

İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

İş mi arıyorsunuz?

En iyi iş tekliflerini internet sitemizde bulabilirsiniz.

Hemen başvurun

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet