Çeşitli sosyal medya ikonlarıyla dolu bir defter.

Günlük yaşantımızda artık önemli bir rol oynayan sosyal medya, iletişim şeklimizi tamamen değiştirmiş durumda. Ancak, sosyal medya, sadece sosyalleşmek için değil başka amaçlarla da kullanılıyor. LinkedIn ve Twitter gibi platformlar iş aramak için ideal araçlardır. Bu yazımızda, iş ararken, sosyal medyayı nasıl avantajlı şekilde kullanabileceğinize dair ipuçlarını bulabilirsiniz. 

İş ararken sosyal medyanın ne gibi avantajlarından faydalanabilirsiniz? 

Günümüz iş dünyasında, bir pozisyona başvurmak için sadece özgeçmişinizi göndermek artık yeterli değil. Sosyal medya, aday hakkında bilgi toplamak ve adayın gerçekten kim olduğunu daha iyi anlayabilmek için işe alım uzmanları ve potansiyel işverenlerce kullanılan önemli bir araç haline gelmiştir.  

İşe alım uzmanlarının %70’ten fazlası adayların sosyal medya profillerini kontrol etmekte ve neredeyse %60’ı adayın sosyal profilinde buldukları bazı şeyler nedeniyle o adayı işe almamaktadır. Bu nedenle, sosyal medyayı uygun şekilde kullanmak, iş arama stratejinizin önemli bir parçası olmalıdır. 

O zaman, hiç sosyal medya hesabı açmadan, sosyal medya profillerimize göre yargılanmaktan kaçınabiliriz, değil mi? Ama bu her zaman o kadar da harika bir fikir olmayabilir. Bir işe alım uzmanı veya işveren sizi sosyal medyada bulamadığı takdirde, iş dünyası açısından günceli takip etmeyen bir kişi izlenimi bırakabilirsiniz.  

Bunun yerine, başka açıdan baktığımızda, sosyal medya kim olduğumuzu ve özgeçmişimiz dışında ne sunabildiğimizi göstermek için bir ortam yaratır. Sosyal medya hesaplarınızı, geniş bir profesyonel kitlesi tarafından görülebilen ve   

  • İnternetteki itibarınızı artırmanızı 
  • İş fırsatlarını keşfetmenizi  
  • Sizi işverenlere referans gösterebilecek kişilerle ağ kurmanızı 
     

 sağlayan kartvizitler gibi düşünebilirsiniz.

Hangi sosyal medya platformlarını kullanmalısınız?

LinkedIn

Diğer sosyal medya platformlarıyla karşılaştırıldığında, LinkedIn profesyonellere yönelik bir sosyal ağdır. Buradaki içeriğin büyük bölümü işle ilişkilidir.  

LinkedIn’de, sektörünüzdeki kişilerden oluşan bir ağ kurmak için kişileri takip edebilir ve diğer profesyonellerle bağlantı kurabilirsiniz. Böylece mesleğiniz ve alanınızdaki en iyi işverenler hakkında daha fazla bilgi sahibi olursunuz.  

Kişisel referanslar işteki becerilerinizin en iyi savunucularıdır. Mükemmel bir LinkedIn profilinin nasıl oluşturulacağına ilişkin daha fazla bilgi için buraya tıklayın. 

Twitter

Twitter, kendi içinde işle ilgili bir özelliği olmadığından iş aramaya uygun bir platform olmayabilir. Ancak, Twitter, işverenler ve işe alım uzmanlarının işine bağlı ve hırslı adayları bulması için çok ilginç bir platformdur.  

Twitter, sadece çok sınırlı sayıda karakterden oluşan gönderilere izin verdiği için, yaratıcılığınızı göstermek için mükemmel bir mecradır.  

Ayrıca, LinkedIn hesabınızı Twitter profilinize bağlayabilirsiniz. Böylelikle, işverenlerin (halihazırda takip ediyor olsanız bile) kendiniz ve işiniz hakkında daha fazla bilgiye daha kolay ulaşmalarını sağlarsınız. 

Profilinizi canlandırın! 

Az ama öz olan her zaman uygun olmayabilir! İşe alım konusunda karar veren kişilerin dikkatini çekmek istiyorsanız sosyal medya profilinizi tamamlayın. Özet ancak eksiksiz şekilde hazırlanmış bir kariyer geçmişi ekleyin ve her türlü ilgili ödül ve eğitimi belirtin.  

  • Seçtiğiniz profil resmi profesyonel olmalı - plajda kokteyl yudumlarken çekilen bir fotoğraf yerine, şık bir vesikalık fotoğraf kullanmalısınız. 
  • Profilinizde verdiğiniz bilgilerin doğruluğundan emin olun, zira kamuya açık bilgilerin doğrulanması kolaydır. 
  • Ağınızda ilginç içerikler paylaşarak öne çıkabilirsiniz: internetteki dikkat süremiz anlık olduğu için gönderileriniz okuyanın dikkatini hızla çekmelidir. 
  • Profilinizi, mümkün olduğunca paragraflar, alt başlıklar ve madde işaretleri kullanarak düzenleyin.  
  • İstediğiniz pozisyon(lar)ı profilinizin farklı bölümlerinde tekrarlayarak arama motoru sonuçlarında daha iyi bir sıralama şansı elde edin. 
  • Halihazırda çalışıyorsanız biraz zor olabilir ancak mümkünse yeni kariyer fırsatlarına açık olduğunuzu belli edin. 

Sosyal medyada iş arama başarınızı olabildiğince arttırın: Şu hatalardan kaçının 

Anlatım bozukluğu ve yazım hatası: yazım hataları ve anlatım bozuklukları ile dolu bir içerik, tüm sosyal medya stratejinizi yerle bir edecek en büyük hatalardan biridir, zira bu şekilde ayrıntılara dikkat etmediğinizi göstermiş olursunuz. İçeriğinizi göndermeden önce sadece birkaç dakika ayırarak olası imla hatalarını kontrol edin ya da ücretsiz bir yazım denetimi aracı kullanın. 

Uygunsuz içerikten kaçının: parti fotoğrafları, saldırgan yorumlar ve benzeri gönderiler, sosyal medya platformlarında profesyonel olmayan bir izlenim bırakmanıza neden olur. Facebook gibi ağlar çoğunlukla kişisel amaçlı, LinkedIn ise profesyonel amaçla kullanılsa da, şüpheli fotoğraflar ve sorgulanabilir yorumlardan kaçınmalısınız. İşe alım uzmanları, hakkınızda tam bilgi sahibi olmak amacıyla bu ağlarda da arama yaparlar.  

Önceki işverenleriniz hakkında şikayet etmeyin: açık bir platformda başkalarını eleştirmek fayda getirmez! Ayrıca, bunu sosyal medya üzerinden dünyayla paylaşmak sadece olumsuz ve kırgın bir tutuma işaret edecektir ki bu da potansiyel bir işverene vermek isteyeceğiniz izlenim değildir.  

Sosyal medyanın yanı sıra internette başka platformlarda da iş aramayı ve ilanlara başvurmayı unutmayın. 

Kariyerinizde yeni bir adım mı atmak istiyorsunuz? En yeni iş ilanlarımıza bakın.

İş mi arıyorsunuz?

En iyi iş tekliflerini internet sitemizde bulabilirsiniz.

Hemen başvurun

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet