Kadın, beyaz gömlekli, pencere kenarında düşünceli duruyor.

Micheal Page işe alım uzmanı Melanie Wallace-Smith direktörlüğe yükseldiğinde, şirket içinde lider pozisyonunu sağlama almayı başardı. Melanie’nin kariyer yolu, başarıları artırarak yükselmek için esneklik ve iş-yaşam dengesine değer veren bir işyerinde profesyonel bir gelecek kurmanın önemini gösteriyor.

Kariyerinizi daha çok varılacak bir yer olarak mı yoksa bir yolculuk olarak mı tanımlarsınız?

Kesinlikle bir yolculuk – hem de oldukça akışkan bir yolculuk derim! İş hayatına Melbourne’da danışmanlık yaparak başladım, sonra Adelaide’e taşındım. Orada yöneticilik görevi üstlendim, müşterileri yönettim, yeni müşteriler getirdim. İki buçuk yılın ardından Melbourne’e geri döndüm ve doğum izni almadan önce üç yıl boyunca bir ekibi yönettim.

Her zaman ekip yönetmeyi ve danışmanlık mesleğini çok sevdim ancak 2016 yılında yarı zamanlı olarak çalışma hayatına geri döndüğümde, her ikisini de başarıyla yerine getirmenin zorlayıcı olduğunu gördüm. 10 yıl boyunca farklı sektörlerde çalışarak sonunda direktör olmayı hayal etmiştim ve nihayet bu hayalim gerçekleştiğinde fazlasıyla heyecanlandım.

Yeni sorumluluklarıyla birlikte daha üst düzey bir pozisyon önerildiğinde tereddütleriniz oldu mu?

Hayır hem de hiç. Kızım bugün iki yaşında ve sonunda iş hayatı ve özel hayat arasındaki mükemmel dengeyi yakaladığıma inanıyorum. Tam zamanlı çalışmaya geri döndüm, çocuktan dolayı uykularım artık bölünmüyor – ki her şeyin başı da bu! Bu dengeyi kurmam için epey zaman gerekti ama artık yeni sorumlulukları almaya hazırım.

Kariyeriniz ve aile yaşamınız arasındaki dengeyi dinamik çalışma yöntemi ile mi kurabildiniz?

Kesinlikle etkili oldu. Bu sayede önemli aile organizasyonlarına katılabiliyorum ve müşterilerime ve yeni müşteri adaylarına her zamanki en iyi hizmeti sunabiliyorum. Hatta verdiğim hizmetin ve danışmanlığın kalitesinin arttığını bile söyleyebilirim çünkü gerekirse gece de çalışıyorum, ne zaman iş yapıp ne zaman yapmayacağıma karar verme esnekliğim var.

Kadınlar kariyer ve aile yaşamı arasında denge kurarken ne gibi sorunlar yaşıyor?

Yöneticiniz ve lider ekibinizle aranızda bir güven ilişkisi oluşması çok önemli. Bu olmadan büyük sorunlar yaşanabilir.

Yöneticinizin esnek çalışma saatleri, iş paylaşımı, daha az çalışan yönetimi ya da farklı piyasalarla çalışma gibi küçük değişikliklere açık olması gerekiyor. Mevcut pozisyonunuzu esnek çalışma saatleriyle yerine getirme isteğinizi işvereninize mutlaka sorun, bunu sormadan daha kolay bir iş bulmaya çalışmayın.

İyi bir iş-yaşam dengesi için önereceğiniz beş ipucu neler olur?

  • Uzaktan çalışma: Bu şekilde ofis saatleri dışında ve farklı yerlerde işinizi yapabilir, geri kalan zamanlarda çocuğu okula bırakır, banyosunu yaptırır, kitap okur ve tüm işlerinizi sırasıyla yerine getirebilirsiniz.
  • Çok düzenli olun: Her gün için yapılacaklar listesi çıkarın ve sırasıyla tamamlayın. İş bittiğinde eve gidin!
  • Aileye özel zamanlar ayırın: Cuma günleri ve haftasonları çalışmıyorum. Bu günler tamamen aileme ait.
  • Daha verimli çalışın: İşe geldiğim an çalışmaya başlıyorum, çıkana kadar durmadan devam ediyorum. Böylece işyerinde hiçbir vakti boşa harcamıyorum ve eve iş götürmüyorum.
  • Beklentileri yönetmeyi bilin: Her zaman beklenen şekilde çalışamazsınız. Elinizden gelenin en iyisini yaptığınız, vaktinizi ve beklentileri yönettiğiniz müddetçe işinizi iyi yapıyorsunuz demektir!

İş mi arıyorsunuz?

En iyi iş tekliflerini internet sitemizde bulabilirsiniz.

Hemen başvurun

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet