Çalışma masasında grafiklerle dolu iki ekran, telefon ve hesap makinesi.

Ne iş olsa yapan, ancak hiçbirinde uzman seviyesinde olmayan kişileri hepimiz duymuşuzdur. Bu tür kişilerden, hem müşterilerle, hem de çalışan adaylarıyla yaptığımız görüşmelerde sık sık bahsederiz. Bununla birlikte, dijital pazarlama alanında çalışmaya başlayana dek bu iki ifadenin birbirleriyle ne denli uyumsuz olduğunu fark etmemiştim.

Dijital pazarlama alanında işe alım konusunda uzman olduğumdan, zamanımı her sektörden müşteriye, kuruluşlarının dijital kapasitesini en etkili şekilde inşa etme ve yapılandırma konusunda danışmanlık, görüşme ve planlama hizmetleri sunmaya ayırıyorum. Yakın zamanlarda sektörde, işe alım alanında görev yaptığım diğer sektörlerin aksine, artık tek bir alanda uzmanlaşan görevlilerin değil, alandaki bilgisi genele yayılan çalışanların söz sahibi olduğunu keşfettim.

Dijital Pazarlama, yöntemi giderek daha fazla kuruluşun benimsemesiyle birlikte, en hızlı büyüyen işletme fonksiyonlarından biri haline geldi.  Orta düzeydeki dijital pazarlama sektörü çalışanlarının, kariyerlerinde bir yol ayrımıyla karşılaştıklarını ve bu noktada bir karar vermeleri gerektiğini görüyoruz. İster kabul etsinler, ister kabul etmesinler, burada seçim ya bir konuda uzmanlaşmak ya da farklı beceriler edinmek oluyor. İki seçeneğin de kişinin bilinçli olarak verdiği bir karar veya bilmeden ilerlediği bir yol olmasından bağımsız avantajları bulunuyor.

Bir konuda uzmanlaşmayı tercih edenler, Arama, İçerik, Kullanıcı Deneyimi veya Sosyal gibi bir başlığa odaklanıp dikey yönde ilerleme sergileyerek seçtikleri alanda uzman hale gelecekleri bir yolculuğa çıkıyorlar. Bunlardan çoğu, uzmanlık alanlarında çok önemli pazarlamacılar haline gelerek, işe getirdikleri deneyimin kattığı zenginlik sebebiyle yöneticiler tarafından değer görüyor. 

Fakat birden fazla dil bilmedikten sonra en becerikli uzmanları çalıştırmanın ne faydası var ki?

 İşte bu noktada, “Ne iş olsa yapan”, daha geniş çapta becerileri olan, öğrenmeye hevesli ve 80/20 ilkesinin beceriler konusunda da geçerli olduğunu bilen kişiler uzman konumuna yükseliyor. Bu ilkeye göre, örneğin bir dilin kelime hazinesinin %20’sini öğrenmek, dilin kalan %80’lik kısmını konuşmamızı ve anlamamızı da sağlamaktadır. Sıklıkla Dijital Pazarlama Yöneticisi veya Dijital Direktör olarak anılan bu diğer grup, çoğunlukla geniş çapta beceriler geliştirmeye odaklı bir kariyer yolu seçmiş, yeni nesil Baş Dijital Sorumlusu olma yolundaki kimselerden oluşmaktadır.

Uzmanlaşmaya odaklı meslektaşları gibi mükemmeliyete ulaşma doğrultusunda bitmez bir çaba içine girişmek yerine yeni ve farklı dijital uygulamalara açık kalan bu kişiler,  uzmanların yenilikçi çözümler bulma doğrultusunda birbirleriyle uyumlu şekilde çalışmasını sağlarken son derece karmaşık pazarlama stratejileri geliştirmek için uğraşan geniş dijital pazarlama ekipleri dahilinde çalışanları birbirine bağlayan kişi görevini mükemmel şekilde yerine getirirler.

Yaratıcı çözümler bulmak zordur. Bu çözümlerin değerlendirilmesi ve ileriye taşınması ise kuruluşunuzda konuda uzman sadece bir kişi olduğunda daha da zordur. Ekipler dahilinde beceri setleri diğerleriyle örtüşen çalışanlar bulunduran pazarlama ekipleri, kayda değer, benzersiz ve güçlü çözümler ortaya koyabilir ve bunları geliştirebilir.

Dijital pazarlama alanında giderek güç kazanan bu trend ile birlikte koşulların oluşmasıyla, geniş çapta becerilere sahip kişilerin yükselişine şahit olduk. Ancak bu yükseliş beraberinde büyük bir sorumluluk da getirmekte. Dijital alanındaki bu liderler, yalnızca kendilerinin değil başkalarının da açıklarının sorumluluğunu üstlenmek ve kuruluş dahilindeki görevlerinin gerekli olduğunu da düzenli olarak kanıtlamak zorunda. Bu noktada, mükemmel iletişim ve paydaş ilişkileri yönetimi becerisine sahip olan çalışanlar, diğerlerinin önüne geçerek kariyerlerini daha da ileriye taşıyabiliyor.

 Indeed.com’un paylaştığı ‘En Yaygın 20 İş Unvanı’ istatistiğine göre en çok iş ilanı Dijital Pazarlama Yöneticisi ve Pazarlama Yöneticisi görevlerine yönelik olarak yayınlanmış, bu ilanlarda Sosyal Medya, Arama Motoru Optimizasyonu, Tıklama Başına Maliyet, Analitik, Dijital Pazarlama ve İçerik Pazarlama becerilerine vurgu yapılmıştır. Daha dar bir beceri seti gerektiren Yönetimden Sorumlu Müdür ve İçerik Stratejisti gibi görevlere ilişkin olarak ise anlamlı düzeyde daha az iş ilanı yayınlanmıştır.

Michael Page Digital, dijital alanda geniş çapta beceriye sahip çalışanlara yönelik talebe şahit olmuş, dijital yöneticilerinin işe alımında pek çok müşteriyle birlikte çalışmıştır.  Bununla birlikte, özelleştirilmiş içerik stratejistlerine, ücretli araştırma uzmanlarına ve müşteri deneyimi tasarımcılarına yönelik talebin devam ettiğini, bu işlerde yakın zamanda bir gerilemeye rastlanmayacağını görüyoruz.

 Dijital alanında özelleşmiş, butik bir danışmanlık şirketi olarak faaliyet gösteren kuruluşumuz,  müşterilerin ve çalışan adaylarının ihtiyaçlarını eşit derecede gözeterek, işe alım konusunda iş ortaklarına sunduğu çözümlerle gerçek anlamda değer yaratmayı hedefliyor. Dijital alanda yetenekli çalışanlar bulma konusunda yardıma ihtiyacınız varsa, sonraki hamlenize bir türlü karar veremiyorsanız veya bu makale ilginizi çektiyse ve konuyu daha detaylı görüşmek istiyorsanız, özel bir görüşme için benimle irtibata geçebilirsiniz.

Şu anda Michael Page’de mevcut dijital alanındaki işleri görmek için buraya tıklayın.

İş mi arıyorsunuz?

En iyi iş tekliflerini internet sitemizde bulabilirsiniz.

Hemen başvurun

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet