ninty-days-blog-image

Yeni bir işteki ilk 90 gün, tatilde yeni bir kültürü keşfetmeye benzer. Yani, 'yerlilerle’kaynaşmak için yeni meslektaşlarınızın ve yöneticilerinizin ritüellerini, alışkanlıklarını ve inançlarını öğrenmeniz gerekir.

Her iki tarafın da ilk izlenimleri sınırlı bilgilere dayalı olacaktır ve işe yeni başlayan kişi olarak ilk 90 gün içinde olumlu bir izlenim bırakmanız büyük önem taşır. Yeni bir işe başlamak, yeni bir ülkeyi ziyaret etmek gibidir.  Dikkatler üzerinizde olacağı için yaptığınız her şey fark edilecektir. Olumlu bir tavır sergilemeniz ve her konu hakkında aceleci yorumlar yapmamanız önemlidir. Bu, yeni çalışanların genellikle yapmaya eğilimli olduğu bir hatadır.

İşteki ilk 90 gününüzü en verimli şekilde nasıl geçireceğinize dair size altı altın ipucu veriyoruz.

1. Bilinmeyene adım atar gibi hazırlanın

Hiçbir hazırlık yapmadan yurt dışına giden pek az insan vardır. Genellikle, uçağa binmeden önce dil, para birimi ve kültür hakkında bilgi edinmeye çalışırız. Yeni bir işe başlamak da bundan pek farklı değildir.

Başlamadan önceki haftalarda inisiyatifi elinize alın ve yeni göreviniz ve bu görevin mevcut ekip ve iş hedefleri içindeki yeri hakkında konuşmak üzere yeni işvereninizle iletişime geçin. Bunu yapmanız işe başladığınızda zaman kaybetmeden işe koyulmanızı sağlayacaktır.

2. Şirket politikaları hakkında bilgi edinin

Farklı kültürler farklı usullere ve farklı organizasyon yapılarına sahip olduğundan, yeni işvereninizin uyguladığı politikalar hakkında bilgi sahibi olmanız önemlidir. İş arkadaşlarınız ve yöneticileriniz hangi konulara önem veriyor? Grubun gayriresmi liderleri kimler? İşlerin nasıl yürüdüğünü bilmiyorsanız, çok çalışmak sizi hiçbir yere götürmeyecektir.

İlk 90 Gün: Daha Hızlı ve Daha Akıllı Başlangıç için Kanıtlanmış Stratejiler'in yazarı Michael D. Watkins, “İnsanların işle ilgili teknik becerilere çok fazla odaklandıklarını görüyorum,”diyor.  Watkins, tanımanın kritik önemde olduğu kişilere odaklanmayı ve bu kişilerin görüş ve düşüncelerini almayı öneriyor. Bu insanların güvenlerini kazandığınızda, şirketin yazılı olmayan kurallarını size açıklayacaklardır.

3. Acele sonuçlara varmadan önce dinleyin ve öğrenin

Hepimiz kendi yolumuzun doğru yol olduğunu düşünme eğilimindeyizdir. Ancak yeni şirketinizde işlerin farklı şekilde yürütülüyor olması muhtemeldir.

İş arkadaşlarınız, görev ve sorumlulukları ve şirketin nasıl işlediği hakkında olabildiğince fazla bilgi edinin. Bu şekilde yeni iş arkadaşlarınızla hızlı bir şekilde anlamlı kişisel ve profesyonel ilişkiler kurabilirsiniz, bu da yeni işinize alışmanızın önemli bir adımıdır.

Güçlü İletişimin 5 Altın Kuralı

4. Her ne pahasına olursa olsun, iş arkadaşlarınızın sizin hakkınızda hızlı sonuçlara varmalarına engel olun

İnsanların tanımadıkları kişiler hakkında ne kadar aceleci yargılara vardığını hepimiz biliriz. Aceleyle verilen bu yargıları zamanla değiştirmek çok zordur. İlk haftadan işe geç mi kaldınız? Meslektaşlarınız sizi tembel ve sorumsuz olarak değerlendirebilir. Bazı talihsiz yönetim kararları mı aldınız? İnsanlar karar alma becerilerinizi sorgulamaya başlayabilir.

Bunun gibi çok fazla küçük hata yaparsanız, gerçekte ne kadar yetenekli ve becerikli olursanız olun olumsuz bir geri bildirim döngüsüne girebilirsiniz. 

5. Ekibin aktif bir üyesi olun

İşe bir yabancı olarak başlarsınız, ancak ilk üç ay için hedefiniz, tüm yazılı olmayan kuralları ve çalışanlar arasındaki şakaları bilen, içeriden biri olmak. Yeni ‘kabile'nin bir parçası olmak için, meslektaşlarınıza bir takım oyuncusu olduğunuzu göstermeniz önemlidir. Mesai saatleri içinde ve ekipçe çıkılan öğle yemeklerine ve mesai sonrası etkinliklere katılarak bunu göstermeniz gerekir.

Bu, sizin meslektaşlarınızı tanımanız, onların sizi tanıması ve işinizden keyif almanızın yararlı bir yoludur. İşyeri memnuniyeti ve performansı sadece işleri tamamlamaktan ibaret değildir, işbirliği ve iş ilişkileriyle de ilgilidir.

6. ‘Erken galibiyeti' garantiye alın

Her grubun, ekibin bir parçası olmaya layık olduklarını kanıtlamaları için yeni üyelerden bekledikleri adetleri vardır. Genellikle şirketlerin resmi adetleri yoktur, ancak değerinizi erkenden kanıtlamanız itibar kazanmanızda büyük yol kat etmenizi sağlar. Bu erken galibiyet büyük olmak zorunda değildir, sadece neler yapabileceğinizin bir göstergesi olabilir. Bu, bir işi planlanandan önce teslim etmek, ekstra bir görevde işbirliği yapmak veya görünür bir olumlu sonuç elde etmek kadar basit bir şey olabilir.

Elbette ilk 90 gün hızla geçip gidecek ve siz farkına bile varmadan yeni görevinizde yerinizi sağlamlaştırmış olacaksınız. Bu ipuçlarını aklınızda bulundurmanız başarıya ulaşmanızı sağlayacaktır.  

İş yerinde mutlu olmaktan kişisel markanızı geliştirmeye kadar her konuda daha fazla tavsiye için Kariyer Danışma Merkezimizi ziyaret edin.

İş mi arıyorsunuz?

En iyi iş tekliflerini internet sitemizde bulabilirsiniz.

Hemen başvurun

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet