tomorrows-talent-sales-blog-image
İş dünyasında değişim temposunun merkezinde bulunan satış dışında çok az sektör var ve bu sektör harika fırsatların yanı sıra riskin de yüksek olduğu bir döneme giriyor. Michael Page Satış divizyonu müdürlerinden Gözde Güney “Satış sektöründe kesin olan tek şey liderlerden kilit yeteneklere kadar yeni dijital ortamın sunduğu fırsatları kucaklamaya hazır kişileri gerçekten heyecan dolu bir yolculuğun beklediği,” açıklamasını yaptı.  
Bu makalede, Michael Page Türkiye satış ekibinin önümüzdeki üç yıl için sunduğu altı trendi, potansiyelinizi geleceğin vazgeçilmez yeteneğine dönüştürmeye yardımcı olabilecek etkenler ve adaylar için “ipuçlarını” bulacaksınız.  

Satışta değişim etkenleri 

Satış Yöneticileri, BD liderleri ve CXO kilit rolleri için günümüzde pek çok iş ilanı bulunsa da satış profesyonellerinin bir pozisyondan beklentisi ne olmalı ve kalabalıktan sıyrılmak için en yeni trendlerden nasıl faydalanabilirsiniz? Hangi yönde ilerlerseniz ilerleyin, satış sektörü kariyerinizi bir üst seviyeye taşıyacak dinamik bir sıçrama tahtasıdır. 
  • Risk iştahı  
  • İlişkileri yönlendirin, sorunları çözün. 
  • İyi bir hikaye anlatıcısı olun ve yaratıcı olun.  
  • Hareketli ve öğrenme odaklı olun.  
  • Daima cana yakın olun. 
  • Değişime hazır olun.   

Risk iştahı  

Gözde Güney, Avrupa’da son zamanlarda değeri bir milyar doları aşan pek çok “unicorn” işletmenin doğuşuyla birlikte iş büyütme modelinden anlayan ve kariyerlerinde ilerlemek isteyen satış uzmanları için bir fırsat doğduğunu belirtiyor ve şunları ekliyor: “Türkiye’de bazı insanlar çevik ve hızla büyüyen bir marka için çalışmayı gerçekten cazip buluyor. Ancak çok fazla kişide “bu risk iştahı” bulunmuyor. Risk iştahına sahip olanlar ön plana çıkıyor.”  
Güney, başarı potansiyeline sahip bu satış personelinin bazılarının özgeçmişleri çok fazla görüntülense de, bu kişilerin daha büyük bir markanın güvenilirliğini tercih ettiklerini ve kariyer treninde ilerlemeyi planladıklarını ifade etti. “Ancak, bazıları da doğru zamanda risk alıyor, gelişmekte olan bir markaya katılıyor ve marka başarılı oluncaya kadar çaba sarf ediyor. Elbette yukarı yönlü büyük bir potansiyel var, bu nedenle bu hesaplanmış bir risk.” 

İlişkileri yönlendirin, sorunları çözün. 

Ronak Marolia’nın Aon Hewitt için yürüttüğü satış ekibinin verimliliği hakkındaki araştırma, beceri setleri açısından satış profesyonellerinin geleneksel karakter özelliklerine sahip ve yeni araçları benimsemeye yatkın olması gerektiğini ortaya koyuyor. Marolia, “Temel beceriler aynı: müşterileri ikna kabiliyetine sahip mükemmel satış çalışanları olmaları gerekiyor. Bir satış personeli için bu asla değişmeyecek bir özellik” diyor.  
Güney yaptığı açıklamada yalnızca potansiyel müşterilere satış yapmaya çalışan ve güvene dayalı ilişkiler kurmayan kişiler için daha az satış pozisyonu olacağını düşündüğünü belirtiyor ve şunları ekliyor:
İlişkiler kurabilen, müşterilerin sorunlarını ve satacakları ürünle bu sorunları nasıl çözeceklerini anlayan kişiler yakın gelecekte çok rağbet görecek.

İyi bir hikaye anlatıcısı olun ve yaratıcı olun. 

Güney şu açıklamalarda bulundu: “ Daha genç veya daha deneyimsiz kişilerle çalışırken, onlara ellerinden geldiğince iyi bir dinleyici olmalarını ve zamanı iyi yönetmelerini tavsiye ederim. Ve satış pozisyonları iş geliştirme ve pazarlamanın karışımı olduğu için, iyi bir hikaye anlatabilmek başarının anahtarlarından biridir”.  
Travel start-up Native uygulamasının kurucu ortağı Bryan Goh bazı ürünlerin risk almaya hazır olmayı ve canlılık gerektirdiğini açıkladı ve ekledi: “Alanımızdaki pozisyonlarda gerçekten başarıyı yakalayan kişiler daha yaratıcı olanlar; gerçekten iyi olanlar çok ilginç fikirler üretebiliyor. Bazı fikirlerin daha az etkili olacağını düşünebilirsiniz, ama biz “hadi deneyelim” yaklaşımını uyguluyoruz.  

Hareketli ve öğrenme odaklı olun.  

Uluslararası şirketler, satış kariyeri coğrafi sınırlarını genişletmek ve yeni kültürler öğrenmek isteyen kişiler için zengin fırsatlar sunar. Heineken’den Anna Campagna, “Bu farklı yerlere gitme esnekliğiyle, yeni kültürlere uyum sağlama kabiliyetiyle ilgili. Aynı zamanda şirket içinde ya da dışında hedef grubunuzla empati kurduğunuzdan emin olmanız gerekiyor,” diyor ve şunları ekliyor:  
“İş dünyasında satış personelinin çalışma saatleri bakımından esnek olması gerekiyor. İnsanlar çalışmayı bırakıp sosyalleşmeye ve eğlenmeye başladığında, gerçekten tutkulu olup olmadığınız bizim için önemli. Ürününüz ve insanlarda uyandırdığı duygular hakkında bir tutku duymuyorsanız bu iş için çok da uygun değilsiniz demektir ve bu da sancılı olabilir”.  

En başa dön ↑

Daima cana yakın olun. 

Satış profesyonelleri genellikle “daima satışı sonuçlandırmaya” yönlendirilmekle birlikte, satış çalışanları için yeni mantra müşteri bağlantısını vurgulayarak bunu destekliyor. Gözde Güney şunları dile getirdi: “Satış personeli artık geçmişte olduğundan daha fazla danışmanlık yapıyor. Pazarlar dönüştükçe, birden çok kanalda satış yapan biri olmanız gerekiyor ve müşterinin dikkatini çekmek satışı sonuçlandırmaktan önce geliyor.” Üst düzeyde gelişmiş dinleme becerileri ve açık fikirlilik bu yeni paradigma için çok önemli. “Müşterinize gittiğinizde pek çok konuda veriye sahip olmanız gerekiyor.”  

Değişime hazır olun.  

Heineken’den Anna Campagna’ya göre, dijital çağda satış kariyeri için gerekli beceriler, yüksek enerji sergilemeye yardımcı olan beceriler ve beklenmeyene yönlendirme arzusu olacak: “Bence günümüzde başarı oranı yüksek kişiler, çok meraklı, tutkulu ve her alanda öğrenme çevikliğine sahip olanlar, yani yalnızca değişime ayak uydurmak yerine değişimi gerçekten memnuniyetle karşılayanlar olduğunu düşünüyorum. Bana göre bu son derece önemli”. 

Satış sektöründe kariyer yapmakla ilgileniyorsanız, buraya tıklayın. İş bildirimlerini doğrudan e-postanıza alabileceğiniz, tek tıkla başvuru yapabileceğiniz ve maaş raporlarınızı alabileceğiniz MyPage’e kaydolmak isterseniz buraya tıklayın.  

Satışın Geleceğine katkıda bulunanlara teşekkür ediyoruz: Ronak Marolia, Satış Ekiplerinin Verimliliği, Aon Hewitt | Anna Campagna, satış mükemmeliyeti ve becerileri, Heineken | Bryan Goh, travel startup Native uygulamasının kurucu ortağı.  

İş mi arıyorsunuz?

En iyi iş tekliflerini internet sitemizde bulabilirsiniz.

Hemen başvurun

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet