İş ilanlarını görüntüleyin ve yeni işinize başvurun.
Hemen bizimle iletişime geçin.
PageGroup olarak hedefimiz dokunduğumuz hayatları değiştirmek.
Müşterilerimiz için en iyi yetenekleri buluyor, adayları hayallerindeki işe kavuşturuyoruz.
PageGroup olarak çalışanlarımızın potansiyelini gerçekleştirebileceği olanaklar yaratıyor, böylece dokunduğumuz hayatları değiştiriyoruz.
Şirketlerin işe en uygun adayı bulma ihtiyacına odaklanması ve adaylar hakkında mümkün olduğunca çok şey öğrenmek istemeleriyle birlikte ikinci aşama mülakatlar giderek yaygınlaşıyor. İkinci bir mülakat için tekrar davet edildiyseniz, ilk mülakatınızda iyi bir izlenim bıraktığınızı söyleyebiliriz. Beklentileri açıkça karşıladınız ve işveren sizi bu görev için ciddi olarak düşünüyor. Ancak yalnız değilsiniz. İkinci aşamanın amacı, en iyi adayları titiz bir incelemeden geçirip göreve en uygun kişinin kim olduğu hakkında nihai kararı vermektir.
Peki bu kez farklı olan ne, neler beklemelisiniz ve nasıl hazırlanmalısınız? Bunlar kendinize önceden sormanız gereken sorulardır ve doğru hazırlıkla çok geçmeden size yapılan iş teklifini kabul etmeyi değerlendirdiğiniz bir konumda olacaksınız.
İlk mülakat genellikle temel yetkinliklerinizi test etmek, kariyer geçmişinizi konuşmak ve genel olarak kişiliğinizin işe uygun olup olmadığı hakkında fikir edinmek için yapılır. Sorular genellikle özgeçmişiniz ve iş tanımınızla ilgilidir. Muhtemelen biraz kendinizi ve motivasyonlarınızı anlatmanız istenecek ve kendi sorularınızı sorma şansınız olacaktır. İkinci bir mülakat için tekrar davet edildiğinizde, bu soruları tatmin edici bir şekilde cevapladığınızı ve mülakat jürisini etkilediğinizi varsayabilirsiniz. Jüri sizi zaten işe uygun bulmuştur, ancak işi size teklif etmeye hazır olup olmadıklarını görmek için soracakları yeni sorular vardır.
İkinci mülakat, sizi düşündükleri diğer adaylardan ayıran şeyin ne olduğunu belirlemek üzere tasarlanmıştır. Çalışma tarzınıza, başarılı olmanızı sağlayacak hangi özel yeteneklere ve deneyime sahip olduğunuza bakacak ve büyük olasılıkla ilk görüşmede sizin hakkınızda zihinlerinde beliren soru işaretlerini ele alacaklardır. Kurumun potansiyel olarak yakın çalışacağınız diğer üyeleriyle de görüşebilirsiniz. Ayrıca birçok ikinci aşama mülakatta, bir sunum, rapor veya yeteneklerinizi ve pozisyona uygunluğunuzu sergilemenizin beklendiği bir şey hazırlamanız gerekir.
Muhtemelen size meydan okunacaktır. İkinci mülakat genellikle ilkinden daha zorlu geçebilir. Bunun bir sebebi, işi almaya daha da yaklaştığınızı hissettiğinizden yarışın kızışması, diğer sebebi ise mülakat yapan kişinin nasıl başa çıkacağınızı görmek için sizi zorlaması, belki de size baskı uygulamasıdır. Mülakatı yürüten kişiler ilk aşamada tespit etmiş oldukları bazı zayıf yönleriniz hakkında daha fazla soru soracaklar, belki de sizi işe alma konusunda emin olmadıklarını bile söyleyeceklerdir. Bunun amacı, nasıl tepki verdiğinizi, nasıl karşılık verdiğinizi ve bu işi gerçekten istediğinizi onlara gösterip gösteremeyeceğinizi tartmaktır.
Ayrıca önceden bir şeyler hazırlamanız ve jürinin önünde sunmanız istenebilir. Örneğin, bir pazarlama görevinde bir kampanya planı sunmanız, bir finans pozisyonunda sağladıkları bir dizi veri hakkında bir rapor sunmanız veya bir proje yönetimi görevinde mevcut bir dönüşüm planı üzerine risk analizi yapmanız istenebilir. Sunmanız istenen şey ne olursa olsun, mülakatına katıldığınız işin gereklilikleriyle yakından ilgili olacağı kesindir ve aslında size yeteneklerinizi ve şirket hakkında bildiklerinizi sergilemeniz için mükemmel bir fırsat verir.
Hazırlık, gireceğiniz tüm mülakatların anahtarıdır, fakat ikinci aşamada çok daha büyük bir öneme sahiptir. Şirket, şirketin operasyonel hedefleri ve çalışmayı umduğunuz departmanın bunlarla ilişkisi hakkında sağlam bilgiye sahip olduğunuzu göstermeniz gerekecektir. Hem şirket hem de toplantı yapacağınız kişiler hakkında mümkün olduğunca çok araştırma yapın. Şirketi ve çalışanlarını anladığınızı ve bunlara nasıl uyum sağlayacağınızı ve nasıl değer katacağınızı göstermeniz bu işe en uygun aday olduğunuzu göstermekte çok yararlı olacaktır.
Bu, kendinizi göstermek için bir fırsattır. İyi seviyede olması gereken temel özellikleri belirtin, fakat daha da önemlisi, bu alanlardaki yeteneklerinizden örnekler vererek bunu destekleyin.
Bu şaşırtmalı bir soru değildir. İyileştirilebileceğini fark ettiğiniz alanları vurgulamaktan çekinmeyin. Bu alan web sitesi olabilir, mağaza yerleşimi, hatta verimliliği artırabilecek bir teknoloji ürünü olabilir. Çok eleştirel olmaktan kaçının, fakat ele aldığınız meseleleri düzeltmek için fikir üretebileceğinizi gösterin.
Mülakatı yürüten kişi, kariyerinizi ciddiye aldığınızı ve ulaşmak istediğiniz nokta hakkında düşündüğünüzü bilmek ister. Şirket muhtemelen uzun süreli olarak birlikte çalışacakları birini aramaktadır. Burada ayrıntı vermek her zaman iyi bir fikirdir; sadece 'yönetici olmak istiyorum' deyip bırakmayın, ne tür bir işi veya ekibi yönetmek istediğiniz hakkında bir fikriniz olduğunu gösterin. Bir dönüşüm projesinden sorumlu bir ekibi yönetmek veya üst düzey müşteri ilişkilerinin sorumluluğunu üstlenmek isteyebilirsiniz; ne olursa olsun, bu konu hakkında kafa yorduğunuzu gösterirseniz daha etkili olursunuz.
İlk aşamada işi neden istediğiniz zaten sorulmuş olabilir, fakat bu sefer istedikleri gerçekte sizi nelerin motive ettiğini öğrenmektir. Bu aynı zamanda görevle, şirketle ve şirketin geleceğiyle ilgilendiğinizi gösterme fırsatıdır. İş tanımında hangi sorumluluklar özellikle ilginizi çekiyor ve neden şirketin ilerlediği istikametin bir parçası olmayı istiyorsunuz?
Bu genellikle kapanış sorusudur ve hazırladıklarınızın çoğunu özetleme şansı verir. Bu noktada yapmanız gereken ne kadar hevesli olduğunuzu ve neden işe en uygun aday olduğunuzu göstermektir.
En iyi iş tekliflerini internet sitemizde bulabilirsiniz.
Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler