Renkli bir kod ekranı.

Teknoloji ve Dijital işe alım hakkındaki yakın tarihli bir McKinsey raporu, gelecek beş yılda büyük şirketlerin faaliyetlerini dijitale dönüştürmek için yüzlerce milyon dolarlık (bazılarının ise bir milyar dolardan fazla) yatırımda bulunacağına işaret etmektedir. Bu yatırımlar, hiç şüphesiz yüksek kalibreli dijital rollerin işe alımını da kapsamaktadır. Çalışma ayrıca, en iyi dijital yeteneği kendine çekmenin şirketlere yatırımlarında %20-30’a varan tasarruf sağlayabileceğini de açıklıyor. Türkiye’de işverenler bu gelişme karşısında nasıl reaksiyon gösterebilir ve kuruluşları için en iyi dijital yeteneği nasıl işe alabilir? 

Dijital Yetenek İşe Alım kurallarını değiştiriyor
Dijital adaylar farklı önceliklere sahiptir: Kısa döneme hassas biçimde odaklanmışlardır. Dijital adaylar, ilgilenecekleri projelerin cazibesine, en az genel rollerine olduğu kadar odaklanırlar. Zaman çizelgeleri daha kısadır. Sonuçlar daha çabuk ölçülür. Dijital adaylara ‘Kendinizi 5 yıl içerisinde nerede görüyorsunuz?’ standart sorusunu sormak yerine, ‘12 ay sonra nerede olmak istiyorsunuz?’ sorusunu sorun. 
Erişim için ağ oluşturma
Dijital adaylar, sektörlerindeki meslektaşlarıyla iyi bağlantılara sahiptir. Piyasa değerlerinin ne olduğunu tam olarak bilirler ve bu da, hak ettiklerine inandıkları maaş düzeyini talep etme konusunda genellikle rahat oldukları anlamına gelir.  
Ayrıca, gelecekteki potansiyel işverenleri tarafından değerli görüldüklerini hissetmeye önem verirler. İşte bu profil açısından kültür, mülakat, işveren markası ve parasal olmayan faydalar bir anlaşma sağlayabilir ya da anlaşmayı bozabilir.    
Dijital Adayları Cezbedecek 4 İpucu
Yukarıdakiler akılda tutulursa, dijital adayları cezbetmenin en iyi yolları nelerdir? İşe alım sürecinizin sorunsuz ilerlemesini garanti edecek birkaç ipucu: 
1) İyi tanımlanmış işe alma hedefleriyle başlayın
Bu tüm raporlama birimlerinin üzerinde anlaştığı net bir iş tanımına sahip olmak anlamına gelir. Dışarıdan bir işe alım uzmanıyla bağlantı kurmak, ileride görünebilecek karmaşık meseleleri fark etmeye ve bunlardan kaçınmaya yardımcı olabilir. 
2) Maaş bütçenizin belirlendiğinden emin olun
Maaş bütçenizi belirlerken piyasa fiyatları konusunda gerçekçi olun. Doğru yeteneği cezbetmek için daha fazla teklif etmeniz gerekebileceğinin farkında olun. Yalnızca maliyete odaklanmak yerine, yerel yeteneklerin kıtlığı ve işe yeni alınan kişinin nasıl etkili olabileceği üzerine düşünün. 
3) İşe alım sürecinin kısa tutun
İşe alım zaman çizelgesini kısa tutun! Bu daha iyi bir aday deneyimi yaratır ve firmanızın atikliğini gösterişli biçimde sergiler. Dijital adaylar rağbet gördüğü için, adayı daha hızlı teklifte bulunabilecek bir rakibe kaptırmama konusunda daha şanslı olursunuz.

"Dijital pazarlamanın kendisinde olduğu gibi, dijital yeteneğin işe alımı da yüksek hassasiyet, daha hızlı süreçler ve daha çabuk sonuçları içermelidir. Dijital yetenek ‘şimdi'ye odaklıdır ve hangi projeyle ilgilenirlerse ilgilensinler sonuçları adeta anında görürler. İşe alım süreçlerinde de benzer şekilde seri bir mekanizma arayışında olmaları şaşırtıcı değildir." Erman Kılınçoğlu - Kıdemli Danışman, Satış ve Pazarlama

4) Uzun vadeli büyümeyi düşünün
Dijital profesyoneller anında etki arayışındadır. Dijital profesyonelleri ilk büyük projenin daha da ötesinde bünyenizde tutmak için, çalışanlarınıza yönelik bir kariyer ilerleme planına hazırda sahip olun. Bu kişiler hızla büyümek isterler, bırakın bu sizinle olsun!  

İşe alım sürecinde bir danışmanla ortaklık geliştirmek doğru kişiyi işe almanızı garanti edebilir. Şirketiniz için en iyi adayları nasıl kendinize çekebileceğiniz hakkında konuşmak için bizimle iletişime geçin

İlginizi çekebilir:

Çalışan arayışında mısınız?

İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

İş mi arıyorsunuz?

En iyi iş tekliflerini internet sitemizde bulabilirsiniz.

Hemen başvurun

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet