evaluation-blog-image

Çalışanlara 360 derece geri bildirim vermek, hem şirketler hem de bireyler için yararlı olabilir.

360 derece geri bildirim, bir çalışanın iş çevresinin farklı üyelerinden toplanır ve öz değerlendirme içerir. Akranlar, astlar ve yöneticilerin yanı sıra, müşteriler, yükleniciler ve diğer ilgili taraflardan da geri bildirim vermeleri istenebilir.

Geri bildirimler, tam dürüstlüğü teşvik etmek için isimsiz olarak verilir ve ankette müşteri odaklılık, ekip çalışması, iletişim, liderlik, teknik bilgi ve etik gibi alanlarda sorular sorulur.

Algılar ve gerçekler

360 derece değerlendirme, meslektaşların ve paydaşların çalışanın performansını nasıl değerlendirdiği hakkında farklı bakış açıları sağlayarak çalışanın performansını artırmaya yardımcı olabilir. Bununla birlikte, 360 derece geri bildirim, yalnızca bir kişinin bir çalışanın performansı hakkındaki gözlemlerini içerir ve bir yetkinlik ölçüsü olarak tek başına kullanılamaz.

Tercihen 360 derecelik değerlendirmeler, bir bölüm yöneticisi ile çalışan arasındaki geleneksel yıllık performans değerlendirmesiyle birlikte okunmalı ve sonuçlar çalışanın performansını iyileştirmesi ve mesleki gelişimi için kullanılmalıdır.

Çevrimiçi anketler yaygınlaşmadan önce, tüm sonuçların derlenmesi ağır idari iş yüküne yol açtığından 360 derecelik değerlendirmeler çoğu zaman dış şirketlere yaptırılmıştır. Günümüzde bunlar kurum içinde kolayca yapılmaktadır.

360 derece değerlendirmeler nasıl yapılır ve değerlendirilir?

  • Tüm çalışanların 360 derecelik anketin neden yapıldığını bildiğinden emin olun ve kimseyi hariç tutmayın
  • İsimlerinin açıklanmayacağı konusunda katılımcılara garanti verin.
  • Hedef gruba özel bir anket veya geri bildirim formu oluşturun
  • Çalışanın akranları, astları ve üstlerini de dahil ettiğinizden emin olarak, 10 ila 20 kişilik temsili bir gruptan geri bildirim alın
  • Daha geniş bir bakış açısı elde etmek için çalışandan kendi anketini doldurmasını isteyin
  • Katılımcıların çalışanla en az altı aydır çalıştığından emin olun
  • Geri bildirim verilerini derleyip analiz edin ve çalışanın yıllık performans değerlendirmesi sırasında üzerinde durmak için verilerin bir özetini oluşturun
  • Verileri, davranış kalıplarını ve genel izlenimleri belirlemek için kullanın
  • Olumlu, yapıcı eleştirilerde bulunun ve olumsuz bulgulara odaklanmayın, çünkü bunlar sadece bireysel algılardır
  • Hem kurumun hem de çalışanın deneyimlerden ders çıkarmasını ve olumlu iyileştirmeler yapmak üzere çalışmasını sağlayın

İlginizi çekebilir: Şirketiniz için en iyi çalışanları bulmak

Şirketinizi nasıl yöneteceğiniz hakkında daha fazla yararlı ipucu için yönetim tavsiyeleri bölümüne bakın veya Michael Page ofisinizdeki uzman danışmanlarımızla iletişime geçin.

Çalışan arayışında mısınız?

İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet