great-employer

Yenetek bulma yarışı tekrar başladı. Sadece kalifiye adayların, özellikle aranan belli bir niş deneyim varsa, buna sahip olanların az olmasından değil; adayların da iş değiştirirken temkinli davranmasından ötürü yeteneğe ulaşmak ve onu şirketinize çekmek için rekabetçi davranmanız gerekiyor. Özellikle ekonomik belirsizlik durumlarında, adaylar kariyer veya rol değişikliğine istekli olsalar bile şirket değiştirmeye çekingen yaklaşabiliyorlar.  Bugünün rekabetçi koşullarında, aradığınız yetenekleri şirketinize çekebilmek için onlara somut bir çalışan değer önermesi (Employee Value Proposition) ve tatmin edici yan haklar sunmanız gerekiyor.

İşverenlerin işe alım süreçlerinde pasif davranmaları, bünyelerine katmak istedikleri yetenekleri elden kaçırmalarına sebep olabilir. Yetenek yarışını kazanmak isteyen işverenlerin güçlü bir çalışan değer önermesi hazırlayarak, potansiyel adaylarını kendini en iyi şekilde sunması gerekiyor.

1. Sosyal medyadan yararlanın

İnternet şirketinizi tanıtabileceğiniz ve işe alım sürecinize katkıda bulunabilecek çok çeşitli olanaklar sunuyor. Sosyal medyanın yaygın kullanımı şirket kimliğinizi gösterebilmeniz için yeni kapılar açıyor. Bugün sosyal medyadaki varlığınız, potansiyel adaylara gerçek kurum kültürünüzü göstermenize ve şirket içine bir göz atmaya olanak sağlıyor. LinkedIn’den Instagram’a, bugün şirketler için çeşitli sosyal medya hesabı seçenekleri mevcut.

2. İlgi çekici bir iş ilanıyla başlayın

Özenle yazılmış ve doğru kitleyi hedefleyen bir iş ilanı, işe alımın başarısında büyük rol oynar. Dilbilgisi ve yazım kurallarına, sözcük seçimine ve tona çok dikkat edin. İş ilanlarında dilbilgisi ve yazım hataları olmamalı. Rolün gereklilikleri kadar, şirketinizin sunduğu avantajlardan da bahsedin. Ton ise, kurum kültürünüzü yansıtmalı ve robotik olmamalı.

3. Marka Mesajınızı Duyurun

Kimse şirketinizi sizden iyi bilemez. Neden orada çalışmayı sevdiğinizi ve neden başkalarının da seveceğini anlatmalısınız. Adaylar bir şirkette çalışmaya karar vermek için sinerji ve kurulabilecek ortak bir bağ ararlar. Ayrıca günümüzde birçok aday uzun dönem güvende olabilecekleri işlere ve şirketlere yöneliyorlar. Bu yüzden başarı hikayelerinizi, iyi performansları, ödülleri, basın bülten ve yansımalarınızı, gelecek büyüme planlarınızı mutlaka duyurun.

4. Sosyal Sorumluluk

Adaylar için artık kurumsal sosyal sorumluluk da bir şirkete girmeyi düşünürken bakılanlar arasında. Y ve Z jenerasyonları arasında yapılan araştırmalar bunu doğruluyor. Çevre bilinci olan, topluma geri veren şirketler adayların gözünde daha değerli. Kurumsal sosyal sorumluluk politikanızı web siteniz ve sosyal medya kanallarınızda sık sık vurgulayın.

5.  Sizi Diğerlerinden Ayıran Ne?

Çalışanlarınızı Elde Tutmak İçin Tavsiyeler. Sizin şirketinizi özel kılan ne? Sıra dışı bir ofisiniz veya hiyerarşi sisteminiz mi var? Hızlı yükselme vaat eden bir kariyer planı veya yurtdışı kariyer fırsatları mı sunuyorsunuz? Benzersiz satış noktanızı bilin ve bunu vurgulayın.

6. Maaş ve Yan Haklardan Biraz Daha Fazlası

Maaşa ek olarak neler sunuyorsunuz? Çalışanların kahvaltı, öğle yemeği veya ulaşımını karşılıyor musunuz? Uzaktan çalışma, eğitimler, fazladan tatil günleri, ofiste atıştırmalıklar, Cuma serbest kıyafet, ofis partileri veya ofis dışı etkinlikler sunuyor musunuz? Bu küçük extra’lar adayların benzer maaş ve rolleri öneren rakiplerinizdense sizi seçmesinde etkili olabilir.

İlginizi çekebilir:

Şirketiniz İçin En İyi Çalışanları Bulmak

Çalışan bağlılığını artırmak için yöntemler

Aradığınız yeteneği bulmanıza yardımcı olabiliriz. İşe alımla ilgili tüm ihtiyaç ve sorularınız için bizimle iletişime geçin.

Çalışan arayışında mısınız?

İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet