İş ilanlarını görüntüleyin ve yeni işinize başvurun.
Hemen bizimle iletişime geçin.
PageGroup olarak hedefimiz dokunduğumuz hayatları değiştirmek.
Müşterilerimiz için en iyi yetenekleri buluyor, adayları hayallerindeki işe kavuşturuyoruz.
PageGroup olarak çalışanlarımızın potansiyelini gerçekleştirebileceği olanaklar yaratıyor, böylece dokunduğumuz hayatları değiştiriyoruz.
Günümüzde teknoloji ve insana özgü beceriler daha önce hiç olmadığı kadar iç içe geçmiş durumda. Bu durum, yapay zekânın (AI) iş hayatı ve işe alım süreçleri üzerindeki etkisini anlamayı, rekabet üstünlüğünü korumak isteyen her işletme için bir zorunluluk haline getiriyor.
Avrupa Kıtası’nda iş arayan 3.344 kişiyle yapılan Michael Page anketinden elde edilen verileri derinlemesine inceledik ve Türkiye'de 413 profesyonel. Sonuçlar, çalışanların iş arama süreçlerinde ve iş hayatlarında yapay zekâyı nasıl kullandıklarına ışık tutuyor. Peki; işletmeniz dijital çağda ilerlemek için bu bilgileri nasıl kullanabilir?
Yapay zekâ artık sadece popüler bir kelime değil. Anketimiz, farklı yapay zekâ araçlarının günlük iş uygulamalarına nasıl entegre edildiğine dair net bir tablo ortaya koyuyor:
Ankete katılanların %65'i, yapay zekânın üretkenliği artırmadaki rolünü kabul ediyor. Akıllı e-posta filtreleri ve önceliklendirme asistanları gibi yapay zekâ araçları, ekiplere daha stratejik görevler için zaman ayırarak verimlilik anlayışını yeniden tanımlıyor.
Tabi hiçbir şey tamamen pürüzsüz olamaz. Yapay zekâ entegrasyonunun zorluklarını ele almak da, avantajlarından yararlanmak kadar önemli. Anket katılımcılarının yarısı, yapay zekânın insana özgü muhakeme ve sezgi özelliklerine ilişkin sınırlı kapasitesiyle ilgili endişelerini dile getirdi. İşletmelerin, yapay zekâ teknolojisinin insanların yürüttüğü karar verme süreçlerini ortadan kaldırmak yerine, tamamlayıcı bir role sahip olması gerekiyor.
Gizlilik ve veri güvenliği de herkesi düşündüren bir konu; anket katılımcılarının %42'si bu konuyu gündeme getirdi. Bu durum, şirketlerin veri kullanımına ilişkin sağlam güvenlik mekanizmaları ve net politikalar geliştirmek konusunda daha fazla gayret göstermesi gerektiği anlamına geliyor.
Ayrıca, sırasıyla %26 ve %34 oranında anket katılımcısı tarafından gündeme getirilen etik hususlar ve çalışanların işten çıkarılma olasılıkları, yapay zekânın rolünü şirketinizin değerleriyle ve iş gücünüzün refahıyla uyumlu hale getirecek yaklaşımların gerekli olduğunu ortaya koyuyor.
Ankete katılan çalışanların neredeyse yarısı iş arama süreçlerinde yapay zekâ teknolojisini kullandıklarını, zaman bakımından elde edilen verimliliğin ve daha iyi iş fırsatları bulabilme potansiyelinin bu açıdan kritik avantajlar olduğunu belirtti. Bununla birlikte, katılanların yarısından fazlası, yapay zekâ hakkındaki bilgi eksiklikleri veya yapay zekânın süreci kişiselleştiremeyeceği ile ilgili endişeler nedeniyle iş arama süreçlerinde yapay zekâyı benimsemekte tereddüt ediyor.
Bu durum, işletmelere, yapay zekânın sunduğu verimliliği insana özgü içgörü yetenekleriyle birleştirme konusunda öncülük etmeleri için eşsiz bir fırsat sunuyor. Amaç, yalnızca yetenekli çalışanları işletmenize çekmek değil, aynı zamanda şirketinizin kurumsal kültürüne ve değerlerine uygun bireyler istihdam etmek. Örneğin, yapay zekâ destekli analizler sayesinde adayları etkili bir şekilde bir ön elemeden geçirebilseniz de, bu adayların şirketinizin etik değerlerine gerçek anlamda uymasını sağlamak ekibinize kalmış bir konu.
Anketimize göre, çalışanların %48'i iş arama süreçlerinde özgeçmiş yazarlığı ve iş eşleştirme algoritmaları gibi yapay zekâ araçlarını kullanmıştır. İşletmeler, yetenekli çalışanların tespit edilmesinde ve cezbedilmesinde devrim yaratacak bu araçlardan yararlanabilir. Yapay zekâ algoritmaları özgeçmişleri etkin bir şekilde filtreleyebilir ancak nihai karar, bir adayın kurumsal kültüre uyumunu ve kariyerde ilerleme potansiyelini değerlendirmek için insana özgü içgörü kabiliyetlerinden yararlanılarak verilmelidir. Bu yaklaşım, daha kapsamlı ve kapsayıcı bir işe alım süreci vadediyor.
Anket, iş arama süreçlerinde yapay zekâ teknolojilerinin kullanımında nesiller arası bir fark olduğunu da vurguluyor; genç bireyler arasında kullanım oranı daha yüksek. Bu durum, işletmelerin işe alım stratejilerini, farklı adayları cezbedecek şekilde uyarlaması ve yapay zekâ araçlarını süreçlerine entegre ederken farklı nesillerden bireylere hitap edecek kişisel dokunuşları da ihmal etmemeleri gerektiğinin altını çiziyor.
Son olarak, çalışanlardan yapay zekâ araçlarının kullanımına ilişkin gelen düzenli geri bildirimler, bu teknolojileri iş gücünüzün ve aday havuzlarınızın değişen ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde uyarlayarak iyileştirmelere rehberlik edebilir.
Yapay zekâyı iş stratejinize entegre etmek, yapak zekânın neleri yapıp neleri yapamayacağını bilmeyi gerektirir. Gelin hep birlikte bazı uygulamalı stratejileri inceleyelim:
Michael Page olarak, yapay zekânın verimliliği ile işe alım süreçlerindeki insana özgü içgörü özelliklerinin yeri doldurulamaz değeri arasında bir denge sağlamaya özen gösteriyoruz. Yapay zekâ odaklı işe alım süreçlerinin karmaşık dünyasında ilerlemek ve kuruluşunuzda başarılı olacak çalışan adaylarını bulabilmek için sizleri bizimle birlikte çalışmaya davet ediyoruz.
İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?
Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler