İş ilanlarını görüntüleyin ve yeni işinize başvurun.
Hemen bizimle iletişime geçin.
PageGroup olarak hedefimiz dokunduğumuz hayatları değiştirmek.
Müşterilerimiz için en iyi yetenekleri buluyor, adayları hayallerindeki işe kavuşturuyoruz.
PageGroup olarak çalışanlarımızın potansiyelini gerçekleştirebileceği olanaklar yaratıyor, böylece dokunduğumuz hayatları değiştiriyoruz.
İş hayatında Z kuşağı fark yaratıyor. Sosyal bilince ve çevre bilincine sahip bu neslin 2025 yılına kadar OECD ülkelerindeki iş gücünün dörtte birinden fazlasını oluşturması bekleniyor. Kendisini eşitliğin savunucusu olarak gören Z kuşağı, çeşitliliğe öncelik veren ve kapsayıcılığı teşvik eden iş yerleri arıyor. Peki, işletmeler bu yeni çalışan dalgasına nasıl hazırlanmalı?
PageGroup tarafından yürütülen ve yaklaşık 50.000 çalışanın dahil olduğu kapsamlı bir küresel çalışma olan 2024 Talent Trends anketimiz, Z Kuşağı çalışanların iş hayatındaki eğilimleri ve değerleri hakkında temel bulgular sunuyor. Bu noktada şirketlerin, iş gücünün geleceğini temsil eden bu yeni nesil çalışanları anlamaya çalışması gerekiyor.
İş hayatında Z kuşağı trendlerini incelemeden önce, gelin temel konuları netleştirelim. Z kuşağı, 1997 ile 2012 yılları arasında doğan kişileri tanımlıyor. Zoomers olarak da bilinen bu nesil, Y kuşağını takip ediyor ve günümüzün en genç kuşağı olan Alfa kuşağından önce geliyor.
Bu kuşak, akıllı telefon ve tabletlerle büyüyen ilk nesil olmanın yanında Avrupa’da kültürel açıdan en çeşitli ve en eğitimli gruplar arasında.. Ancak yaşlanan nüfus ve düşük doğum oranları nedeniyle Z kuşağı, dünyanın geri kalanına kıyasla Avrupa nüfusunun daha küçük bir kısmını temsil ediyor. Peki, bu Avrupalı işverenler açısından ne anlam taşıyor? Bu durum bize yüksek nitelikli genç yeteneklere hitap etmek ve onları şirket çatısında tutabilmek için proaktif bir yaklaşım besimsenmesi gerektiğini gösteriyor.
Avrupa'daki mevcut iş gücü piyasasını ve yeni iş yeri trendlerini daha derinlemesine incelemek ister misiniz? Tüm detaylar için 2024 Talent Trends raporumuza göz atın.
İş hayatında Z kuşağı ile yaşça onlardan daha büyük çalışma arkadaşları arasındaki farklılıklara bakıldığında, birkaç eğilim öne çıkıyor:
Peki, iş hayatında Z kuşağı için motivasyon kaynakları ne ve şirket olarak siz bu motivasyonu nasıl sağlayabilirsiniz? İşte göz önünde bulundurmanız gereken faktörler:
Z kuşağı için, rekabetçi maaş olmazsa olmaz.
Eski nesillere kıyasla Gen Z bireyleri iş değiştirmeye iten diğer sebepler ne?
Z kuşağı çalışanların neredeyse üçte biri, 12 ay öncesine göre ofisten daha fazla çalışıyor. Ama bunun nedeni, her zaman ofise geri dönmelerinin talep edilmesi değil. Ofisten çalışmayı kariyerlerinde ilerleme, öğrenme, işbirliği yapma ve sosyalleşme fırsatı olarak da görüyorlar.
İş hayatında en büyük önceliklerinin ne olduğu sorulduğunda, Z kuşağı ruh sağlığını (%30) veya iş-özel hayat dengesini (%31), iş memnuniyetine (%14) veya iyi bir maaşa (%10) tercih ediyor. Buna karşılık 50-64 yaş grubundaki çalışanların %25'i her şeyden önce iş tatminini ön planda tutarken sadece %14'ü ruh sağlığını en önemli faktör olarak görüyor.
Z kuşağı, gerçek zamanlı işbirliğine, dosya paylaşımına ve proje yönetimine olanak tanıyan Slack, Google Workspace ve Microsoft Teams gibi araçları sıklıkla tercih ediyor. Ayrıca uzun telefon görüşmeleri veya e-postalar yerine genellikle anlık mesajlaşmayı tercih ediyorlar. Yapay zekânın sağladığı imkânların farkında olan Gen Z, zaman kazanmalarını sağlayacak AI araçların işlerinin parçası olarak da kulllanılmasını bekliyor.
Z kuşağı çalışanların neredeyse üçte biri iş yerinde yapay zekâyı kullandığını söylüyor (bu oran diğer tüm nesillerden daha fazla).
İş hayatında Z kuşağı çalışanların özellikleri
Aynı eski işe alım taktiklerini kullanmak Z kuşağı için işe yaramayacaktır. Zihniyetinizi değiştirmeniz, yeni duruma uyum sağlamanız ve özellikle bu kuşağa yönelik yeni stratejiler geliştirmeniz hayati önem taşıyor.
Lüks ürünler pazarlayan Lacoste markası, basit ama etkili web sayfasıyla Z kuşağına başarıyla hitap eden şirketlere iyi örnek oluşturuyor. Gülümseyen genç çalışanların görsellerini anlaşılır ve ikna edici istatistiklerle destekleyen marka, şirket kültürü, değerleri, sunulan yan haklar ve kişisel gelişim imkânları hakkında güçlü mesajlar veriyor.
Hedefli iş ilanları oluştururken şunları vurgulamanız gerekiyor:
Aynen 30 ve 40'lı yaşlardaki çalışanlar gibi Z kuşağı çalışanların %16'sı da çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık konusunda cinsiyetler arası ücret farkının kapatılmasının en büyük öncelikleri olduğunu söylüyor.
Gen Z çalışanların %25'i din veya inançları nedeniyle iş yerinde ayrımcılığa uğradığını bildiriyor. İşverenlerin, Z kuşağı çalışanlara DE&I alanında anlamlı girişimleri olduğunu ve attıkları adımların sadece zorunluluktan olmadığını kanıtlaması gerekiyor.
Genç çalışanlar, tek odağı kâr olmayan işletmelerde çalışmanın değerini biliyor. Kurumsal sosyal sorumluluk (çevre ve toplum üzerinde olumlu etki yaratma) konusunda kaydadeğer geçmişi olan şirketler, bu bakımdan öne çıkıyor. Kurumsal başarıları herkesle paylaşmak için ilgi çekici sosyal medya içerikleri kullanılabilir.
İki veya üç iş teklifini birden değerlendiren çalışanlar için cazip esnek çalışma koşulları şirketinize rekabet avantajı sağlayabilir. Bu koşullara uzaktan çalışma, evden ve ofisten çalışmanın bir karışımı olan hibrit modeller, iş paylaşımı, esnek çalışma saatleri veya yarı zamanlı çalışma saatleri dahil olabilir. Ayrıca çalışanlarınıza yoğunlaştırılmış çalışma haftası seçeneğini sunarak Cuma günleri izin verebilirsiniz.
Anketimize göre Z kuşağı çalışanların %37'si, maaşın yanında diğer yan haklardan memnun olmadıkları için iş aramaya başlamış. Sağlığa ve iş-özel hayat dengesine katkıda bulunan yan haklar sunmak, en iyi genç yetenekleri şirketinize çekme konusunda fark yaratabilir. Bunlara örnek olarak aşağıdakiler verilebilir:
Şirketler Z kuşağı çalışanlarını ilk günden itibaren motive etmek için hangi etkili stratejileri uygulayabilir?
Oryantasyon sürecinizin dijital çağla uyumlu olduğundan emin olun. Eğitim ve oryantasyon için çevrimiçi platformlar, videolar ve etkileşimli modüller kullanın.
İş hayatında Z kuşağı dürüstlüğe ve oldukları gibi görünebilmeye önem veriyor. Beklentileriniz konusunda net olun ve düzenli olarak, zamanında ve yapıcı geri bildirimlerde bulunun. Elde edilen başarıları şirket çapındaki etkinliklerde veya sosyal medya platformlarında, ayrıca terfi ve ücret yoluyla takdir edin.
Z kuşağı kariyer gelişimine büyük önem veriyor ve istediklerini elde edemedikleri takdirde iş değiştirmekten çekinmiyor.
Genç çalışanlar için öğrenmeye ve gelişime öncelik vermek, bu grubun şirkete bağlılığını destekleyerek daha yüksek bir iş memnuniyeti sağlayabilir. Bu aynı zamanda işinize de yapacağınız bir yatırım olacaktır.
Avrupa’daki güncel rekabetçi iş gücü piyasasında, Z kuşağının benzersiz özelliklerini ve tercihlerini anlamak çok önemli. Esnek çalışma, sağlık ve iyi bir iş-özel hayat dengesi, güçlü çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık girişimleri, işte bir amaca hizmet etme duygusu ve eğitim ve gelişim fırsatları gibi faktörler, bu neslin öncelikleri arasında üst sıralarda yer alıyor.
Açık pozisyonlarınız var ve Z kuşağının gücünden yararlanma konusunda destek arıyorsanız hemen Michael Page ile iletişime geçin.
Z Kuşağının diğer yaş grupları gibi olduğunu düşünmeyin. Şu önemli adımları aklınızda bulundurmanızı tavsiye ederiz:
Z kuşağı bir amaca hizmet etmeye, olumlu bir çalışma kültürüne ve kariyer gelişimine değer veriyor. Bu kuşağın bireyleri için cazip esnek çalışma koşulları ve sağlıklı bir iş-özel hayat dengesi de çok önemli. Ayrıca çeşitliliği ve kapsayıcılığı benimseyen ve yaratıcılığa ve inovasyona olanak tanıyan teknolojilere erişim sağlayan işverenler arıyorlar.
İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?
Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler