İş ilanlarını görüntüleyin ve yeni işinize başvurun.
Hemen bizimle iletişime geçin.
PageGroup olarak hedefimiz dokunduğumuz hayatları değiştirmek.
Müşterilerimiz için en iyi yetenekleri buluyor, adayları hayallerindeki işe kavuşturuyoruz.
PageGroup olarak çalışanlarımızın potansiyelini gerçekleştirebileceği olanaklar yaratıyor, böylece dokunduğumuz hayatları değiştiriyoruz.
Yetenekli kişilerin işe alınması ve elde tutulması ilginç bir sorunu beraberinde getirir. Bir şirketin yeni bir işe alım üzerinden pozitif yatırım getirisi elde etmesi ne kadar sürer ve bu süre, yeni işe alınan kişinin şirkette kalmayı planladığı süreye denk mi?
Bir şirket yeni bir işe alım yaptığında, epeyce bir işe alım ücreti (şirket içi veya şirket dışı) ve işe alım sürecinde epeyce zaman harcamış olacaktır. Ardından sıra intibak, eğitim, koçluk ve kişiyi uygun bir şekilde işe başlatmaya gelir. Bu listeye bir de ilk birkaç aylık maaş eklenir. Bu noktada yatırım getirisi sıfırdır. Bunu daha da genişletmek gerekirse, kaç kuruluş ilk 12 ayda yatırım getirisi elde eder?
Michael Page ile çalışmak için 11 neden
Yeni işe alınan kişinin kariyer arzuları bu durumu biraz daha karmaşık hale getirir. Ömür boyu bir işte çalışılan günler geride kaldı. İşe alınan kişi 5-10 yıl kalıyorsa ve bu kişi işe uygun bir seçimse ve iyi performans gösteriyorsa, yatırım getirisi bir sorun teşkil etmez. Ancak özellikle Y kuşağı, yeni bir işe girdiklerinde 5-10 yıl kalmayı düşünmüyor. Bu kuşak en iyi ihtimalle 2-3 yıl çalışmayı düşünüyor ve ortalama işe devam süresi sadece 18 ay olabiliyor. 18 ayda pozitif yatırım getirisi elde eden bir şirket var mıdır?
Şirketler için zor olan şey, 5-10 yıl ve daha fazla süreyle çalışacak kişileri bulmaktır. Ve bu mümkün ya da gerçekçi değilse, işe yeni alınan kişinin 2-3 yıl kalması ve şirkete pozitif yatırım getirisi sunması nasıl sağlanır?
Çözüm kolay değil. Y kuşağının zihin yapısının yanı sıra daha fazla fırsatın, daha fazla hareketliliğin ve daha fazla bilgi paylaşımının mevcut olduğu bir ortam, geçmişe kıyasla kişilerin fırsatların daha fazla farkında olduğu ve bir çalışanın ilgisini cezbedecek daha fazla şans olduğu anlamına gelir.
Sir Richard Branson’ın felsefesi bu durumu çok iyi özetlemektedir: bir şirket“insanları ayrılabilecekleri kadar iyi eğitmesi, fakat onları ayrılmak istemeyecekleri kadar memnun etmesi” gerekir. Bir CFO ile CEO arasında geçen aşağıdaki ünlü diyalog da durumu iyi açıklamaktadr:
Uzun lafın kısası, bir işveren olarak yeni işe alımlardan ne kadar hızlı yatırım getirisi elde edebileceğinizi düşünmelisiniz, fakat 2-3 yıl sonra yüksek performanslı çalışanlarınız için bir sonraki adımın ne olacağını düşünmüyorsanız, biri sizin yerinize muhakkak düşünecektir.
Bu elbette soruna bütünsel bir bakış açısını temsil eder, ancak farklı mesleklerde farklı zorluklar ve nüanslar söz konusudur. Bir satış elemanı sadece 6 aydır bu pozisyonda olabilir, ancak bu süre içinde şirkete çok büyük bir iş kazandırdığı takdirde pozitif yatırım getirisi sağlamış olabilir. 5 yıldır benzer bir görevde olan ancak şirkete büyük bir katkı sağlamayan bir kişiye harcanan zaman ve para pozitif bir yatırım getirisi sağlamaz.
İK'ya gelirsek, işe yeni alınan kıdemli bir çalışan, görevinde geçirdiği 2-3 yıl boyunca yeni tedbirler getirmek için gayret gösterebilir, ancak engel üstüne engelle karşılaşarak hiçbir şey başaramadan ayrılabilir. Bu kişinin yerine başkası gelecek ve süreç yeniden başlayacak, yani yatırım iki kez negatif sonuç verecektir.
Yatırım getirisi spektrumunun diğer ucunda dünyanın en büyük dijital şirketleri vardır. Bu milyar dolarlık kuruluşların üst düzey yöneticileri çok çabuk değişebilir, fakat çoğu zaman bu kişilerin sahip olduğu entelektüel sermaye kısa sürede olumlu bir fark yaratır ve şirkete milyonlar kazandırır.
Bununla birlikte, çoğu işletme için yeni işe alım yapmak ve bu kişileri işe başlatmak için harcanan finansal maliyet ve zaman artarken, çalışanların yeni bir pozisyonda kalma süresi kısalıyor gibi görünmektedir. Yeni işe alımlardan pozitif yatırım getirisi elde etmek giderek zorlaşıyor.
İşverenler, aşağıdaki stratejileri uygulayarak, çalışanlara yatırım yaparak onları geliştirme ihtiyacını, çalışanlar işten ayrılmadan önce işe alımlarının yatırım getirisini görme arzusuyla dengeleyebilirler:
· Farklı görev ve pozisyonlardan yatırım getirisi elde etmenin farklı zorluklarını ve nüanslarını dikkate alın
· Yatırım getirisinin farklı sektörlerde farklı göründüğünü anlayın, örn. perakende mağazada üretilen satış miktarına karşılık dijital kanaldaki fikri mülkiyet katkıları
· Sir Richard Branson'un, bir şirketin“insanları ayrılabilecekleri kadar iyi eğitmesi, fakat onları ayrılmak istemeyecekleri kadar memnun etmesi” gerektiğini söyleyen felsefesini unutmayın.
İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?
Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler