finance-skills-blog-image

İşverenler finans alanındaki iyi çalışan adaylarında hangi sosyal becerileri aramalı? Her alanın dijital dönüşüme uğradığı dünyamızda, önemli paydaşlarla kurulacak yüz yüze iletişim, finans alanının otomatikleştirilemeyecek bir yönü olarak göze çarpıyor. Bunun gerçekleştirilebilmesi için kişilerarası becerileri yüksek düzeyde olan birine, örneğin bir dizi farklı bireyle olumlu bir şekilde etkileşim kurabilen bir yöneticiye veya idareciye ihtiyaç vardır. Bu kişilerin şirketteki diğer ekiplerle yakın işbirliği içinde olabilmeleri ve onları kendi bakış açılarına getirebilmeleri gerekecektir.

İyi bir çalışan adayında aranacak en önemli sosyal beceriler şunlardır:

1. Farklı kültürlere aşinalık

Özellikle uluslararası şirketlerde finans çalışanlarının pek çok kültürle birlikte çalışması gerekmektedir. Bu çalışanlar tercihen sadece birden fazla dil bilmekle kalmamalı, aynı zamanda yurtdışında da deneyim sahibi olmalı veya en azından farklı çalışma veya iletişim biçimleri olabilecek diğer ülkelerden meslektaşlarıyla çalışabilmelidirler.

2. Paydaş katılımı

Finans ekibinin yalnızca bir arka büro birimi olarak çalıştığı günler geride kaldı. Paydaş katılımı artık, iş dahilinde görünürlük sağlanması, uyumluluğu iyileştirmeye katkıda bulunulması ve daha iyi bir anlayış sunarak süreçlerin verimli yönetilmesi için tüm finans çalışanları açısından temel öneme sahiptir. Yapılması gereken sadece işin operasyonel yönünde maliyetler hakkındaki farkındalığı artırmak olabilir. Ancak paydaşların doğru yönetilmesi ve finans ekibinin amacına bağlı kalmalarının sağlanmasıyla süreçler geliştirilebilir.

3. Etkili iletişim

Paydaş katılımı finans çalışanları için temel öneme sahip olduğundan, etkili iletişim kurma becerisinin çok önemli olduğunu belirtmeye gerek dahi yok. Bu, basitçe kendini net şekilde ifade etmenin ve işletmenin ihtiyaçlarını aktif olarak dinlemenin ötesindedir. Başlı başına bir beceri olan daha karmaşık finans süreçlerini herkesin anlayabileceği bir dille açıklayabilme, finans çalışanlarının artık daha geniş bir alanda daha fazla faaliyet göstermesiyle daha önemli hale gelecektir.

4. Müzakere ve etkileme

Finansın geleneksel muhasebeden giderek uzaklaşması ve iş stratejisiyle yakınlaşmasıyla, finans çalışanlarının diğer departmanlardan nasıl destek alacaklarını bilmeleri önem kazandı. İyi müzakere ve etkileme becerileri, çalışanların ve şirketin hedeflerine ulaşmasına yardımcı olabilir. İyi bir müzakereci, bir anlaşmanın farklı paydaşların içine sinmesini nasıl sağlayacağını bilir. Müzakere ettikleri tarafı tanır ve kendileriyle ortak noktalarını bulurlar.

Küresel bir ağı bulunan lider işe alım uzmanları olarak, işinizi bir üst seviyeye taşıyacak ve rekabette bir adım önde olmanıza yardımcı olacak en yetenekli çalışanları barındıran kapsamlı bir veritabanımız var.

Doğru becerilere sahip en yetenekli çalışanları istihdam etmenize nasıl yardımcı olabileceğimize dair özel bir görüşme yapmak için hemen uzman işe alım danışmanlarımızdan biriyle iletişime geçin.

Çalışan arayışında mısınız?

İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet