Bir adam, bir atölyede masa üzerinde duran bir motor üzerinde çalışıyor.

Kısıtlı çalışan adayı bulunan bir pazarda doğru yetenekleri işletmenize çekmek her zaman kolay olmaz. İşte doğru insanları bulmak için kullanabileceğiniz 5 strateji.

Aday merkezli pazar, en iyi yetenekleri çekme konusunda birçok sektörde zorluk yarattı. Artık iş görüşmesi aşamasına geçmeden önce aradığınız aday türlerine hitap etmeniz gerekmekte. İşletmelerin markalarının itibarlarını iyileştirmeleri de giderek daha önemli hale geliyor.

İşte kısıtlı çalışan adayı bulunan bir pazarda, mühendislik ve üretim alanında yetenekleri işletmenize çekmek için 5 strateji:

1. Adayın kaç yıl deneyimi olduğuna değil potansiyeline odaklanın

Tasarım ve bakım gibi teknik mühendislik rollerinde işe alım yapmak zamanla daha zor hale geldi. Son birkaç on yıldır çıraklık ve eğitim programları konusunda yaşanan eksiklik aday havuzunda daralmaya neden oldu. Bu nedenle, işletmeler beceri setleri için gereğinden fazla para ödüyor ya da adayları gelecekte geliştirmek üzere, onların kurumla kültürel uyumuna odaklanıyor.

Kuruluşlar, rol için gerekli temel birikime sahip, işletme dahilinde hem rolü ve hem de kendisini geliştirebilecek çalışanları işe almanın değerini anlamaya başlıyor.

2. Yeni mezunları çekmek ve istihdam etmek

Üniversiteden yeni mezun olmuş adayları işe almayı göz önünde bulundurmakta fayda var. Pazarda iş arayan yeni mezunlar, işletmenize çekmek ve istihdam etmek için mükemmel adaylardır. Bunlar hem sektör hakkında bilgili ve heveslidirler, hem de mezun olduktan sonraki en kısa sürede kendi alanlarında iş bulmak için can atmaktadırlar.

Büyük ve köklü mühendislik işletmeleri yeni mezunları çekme konusunda sorun yaşamıyorsa da birçok büyük KOBİ bu sorunla karşılaşmaktadır. Yeni mezunlar eğitimlerini tamamladıktan sonra önlerinde bulunan iş fırsatlarını bilmeksizin veya anlamaksızın büyük mühendislik firmalarının mezun programlarına katılmanın başarılı bir kariyer yolunda tek seçenek olduğunu düşünüyor.

3. İşe alım süreçlerinizi iyileştirme

Günümüz piyasasındaki çoğu yeni yeteneğin yanı sıra üniversite öğrencilerinin elinin altında bol miktarda bilgi bulunmakta. Erişebildikleri bilgi çok geniş olup, en iyi yetenekler, rolün tam kapsamını bilmeden, hatta ofisi dahi görmeden hangi işletmelerde çalışmak istediklerini çözebilir. Tavsiyemiz, daha fazla bilgi sunmanız ve işletmenin çalışma kültürünün ana hatlarını gösteren tüm kariyer fırsatlarını vurgulamanız yönünde.

4. Etraflı bir çeşitlilik ve kapsayıcılık programı oluşturun

Etraflı bir çeşitlilik ve kapsayıcılık programınız olması, adaylara işletmenin farklı insanlara, değerlere ve becerilere açık bir çalışma ortamı yaratma konusundaki kararlılığınızı gösterecektir. Farklı kültürlerle yetişmiş, daha üretken ve kararlı böylesi bir iş gücü bulundurmak, daha geniş bir bakış açısı yarattığı ve işletmelerin rakiplerinden farklı yaklaşımlar sergilemesine olanak tanıdığı için kuruluşlara fayda sağlayacaktır.

5. İş deneyimi ve staj imkanı sunma

Mühendislik ve imalat sektöründe mezun yerleştirme ve staj programlarında belirgin bir artış görülmektedir. Sektörün ziyaret günleri ve kariyer günleri, öğrenimlerini yakında bitirecek olan potansiyel en iyi yeteneklerin ilgisini çekmede etkili olmuştur. Ancak, bu henüz yolun başı. İşletmelerin bu etkinlik günlerine proaktif olarak katılması ve öğrencilerle iş ağları oluşturması gerekmektedir. Bu, marka görünürlüğünüzü artıracak ve potansiyel adayların sizi tanınmasını sağlayacaktır.

Çalışan arayışında mısınız?

İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet