Gülen iş arkadaşları, hayalinizdeki işi konuşuyor.

Günümüzde “bu sadece bir iş” düşüncesinde olan çok fazla kişi kalmadı. Adaylar, iyi bir maaşı olan ve kariyer geliştirme şanslarını artıran güzel bir işten fazlasını istiyorlar. Hayallerindeki işi arıyorlar ve bunu yaparken ideal işverenlerinde olmasını bekledikleri çeşitli özellikleri dikkatlice düşünüyorlar.

Adayların bugünlerde ne gibi hayalleri olduğunu anlamak için Michael Page, Avrupa genelinde çalışan ve iş arayan 5.000'den fazla kişiyle bir anket gerçekleştirdi. Onlardan bir yöneticiyi harika yapan özellikleri ve rüya gibi bir işi kabusa çevirebilecek liderlik hatalarını sorduk. Ayrıca katılımcılardan günlük sorumluluklarında önemli buldukları şeyleri paylaşmalarını istedik. Son olarak, kadın çalışanların yöneticileri değerlendirirken erkek meslektaşlarından farklı kriterleri göz önüne alıp almadığını öğrenmek istedik.

Elde ettiğimiz şaşırtıcı cevapları yazının devamında bulabilirsiniz.

Bir yöneticiyi harika yapan özellikler nelerdir?

Liderlik önemlidir. Harika bir yönetici, çalışanlara potansiyellerine ulaşmaları konusunda ilham verme ve onları motive etme yeteneği olan bir rehber, akıl hocası ve öğretmendir.

Katılımcılarımızın bir yöneticide aradıkları başlıca özellikler şunlar:

  • Çalışanların potansiyellerine ulaşmalarına yardım etme becerisi (katılımcıların %48'i tarafından belirtildi)
  • Saygı (%47)
  • Liderlik (%46)
  • İyi iletişim becerileri (%44)

Bir yöneticide istenmeyen özellikler nelerdir?

Elbette her yönetici harika olamaz. Ayrıca en iyi yöneticilerin bile kötü günleri olabilir. Bu nedenle, katılımcılardan bir yöneticide görmek istemedikleri özellikleri belirtmelerini istedik. Öne çıkan cevaplar ise şöyle:

  • Değişime kapalı olmak — Katılımcıların %43'ü, mevcut durumu sürdürmekte ısrar eden ve zamana ayak uydurma ihtiyacına karşı direnen yöneticiler nedeniyle ilgilerini kaybettiklerini söylüyor.

  • Organizasyon becerilerinin eksikliği — %38'i, organizasyon becerileri kötü olan veya belirli hedefleri ve kilit aşamaları ifade etmekte zorlanan bir yöneticiyle çalışmak konusunda sorun yaşıyor.
  • Ekip üyelerini başkalarının önünde eleştirmek — Katılımcıların %37'si bu konuda oldukça hassas ve yöneticilerin başkalarına kapalı bir ortamda yapıcı eleştirilerde bulunmasını tercih ediyor. Buna göre pek çok katılımcının bir yöneticide en çok takdir ettikleri özelliklerden birinin saygı olması şaşırtıcı değil.
  • Kadınlar ve erkekler yöneticileri farklı kriterlerle mi değerlendiriyor?

    Kısaca cevaplamak gerekirse, evet. Erkeklerin bir yöneticide aradıkları başlıca özellik liderlik (katılımcıların %52'sine göre). Kadınlar ise saygıya öncelik veriyor (katılımcıların %50’sine göre). Kadınlar ayrıca iyi iletişim ve çalışanların potansiyellerine ulaşmalarına yardım etme özelliklerine de vurgu yapıyor.

    Peki kadınların bir yöneticide görmek istemedikleri özellikler neler? En büyük şikayetleri “ekip üyelerine eşit davranılmaması”. Erkeklerin bu sorundan daha az şikayet etmeleri, toplumsal cinsiyet eşitliği mücadelesinin birçok kuruluşta hala deva ettiğini gösteriyor. Yöneticiler saygı, kapsayıcılık ve eşitliğe öncelik vermediği sürece birçok kadın çalışan, profesyonel hedeflerine ulaşmanın erkek meslektaşlarına göre daha zor olduğunu hissedecektir.

    Çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık hakkında daha fazla bilgi almak istiyorsanız bu makaleye göz atabilirsiniz:

    Finans sektöründe kadın liderlerin sayısı nasıl artırılabilir?

    Profesyonel hizmetlerde LGBT+ dostu bir kültür yaratma rehberi

    Takdir nasıl gösterilmeli?

    Günümüzde çalışanların yaptıkları işin karşılığını sadece para olarak almaktan daha fazla beklentileri var. Emeklerinin takdir edilmesini istiyorlar. Peki bu takdir nasıl gösterilmeli?

    Katılımcıların çoğuna göre (%58) takdir, bir terfi veya en azından yeni sorumluluklarla gösterilmeli. Hemen hemen aynı oranda kişi, iyi yapılan bir işin karşılığında maddi ödül almanın uygun olduğunun da altını çiziyor. Belki de en ilginci, katılımcıların neredeyse yarısının (%49), takdirin yöneticiler tarafından fikirlerinin dinlenmesiyle gösterileceğini belirtmesi. Bu da bizi yeniden, saygının ve farklı bakış açılarını benimseyebilmenin iyi bir yönetimin temel taşları olduğu düşüncesine getiriyor.

    Çalışanların başlıca öncelikleri nelerdir?

    Günlük iş yaşamlarındaki öncelikleri sorulduğunda, katılımcıların %93'ü kurumsal şeffaflığın "hayallerindeki iş"in temel bir bileşeni olduğu konusunda hemfikirdi. Yine benzer oranda kişi, kariyer gelişimini destekleyen kuruluşları uygun bulduğunu belirtti. %88'i ise içinde bulunduğumuz COVID ve uzaktan çalışma döneminde beklendiği üzere, iyi bir iş-özel yaşam dengesi sağlayabilecekleri bir işin hayallerindeki iş olduğu düşüncesindeydi.

    Çalışanların işin bazı yönlerine verdikleri önem birkaç yıl öncesine göre azalmış olabilir. Örneğin, katılımcıların %70'i şirketlerin çekici ofis alanları ve modern ekipmanlar sunmalarının önem taşıdığını düşünüyor. Katılımcıların %63'ü ekip ruhu oluşturmaya yönelik faaliyetleri öncelik olarak görürken bu sayı, iki yıl veya daha az deneyimdeki kişilerde %71'e yükseliyor.

    Hot-desking: rüya mı, kabus mu yoksa ikisinin arasında bir yerde mi?

    Hot-desking, çalışanlara yalnızca gerektiğinde veya bir rotasyon sistemi çerçevesinde masa tahsis edilmesi uygulamasıdır. Yeni bir uygulama olmasa da, şirketler ofis alanlarını azaltmak için salgın sonrası dönemde uzaktan çalışmanın artmasından faydalanarak hot-desking uygulamasını gittikçe daha yaygın hale getirdi.

    Neredeyse 10 katılımcıdan dördü (%39) hot-desking seçeneği sunulmasını isterken yalnızca %3'ü bunun gerekli bir uygulama olduğunu düşünüyor. Yaklaşık %29'u ise iki seçeneği de uygun buluyor.

    Hot-desking seçeneğini tercih eden kişilere gerekçelerini sorduğumuzda, %66'sı ihtiyaçlarına göre uyarlanabilen bir çalışma alanı fikrinin hoşlarına gittiğini belirtti. Örneğin, şirketler hot-desking sayesinde sessiz oda gibi alanlara yer açabilir. Katılımcıların %63'ü hot-desking’i esneklik ve özgürlükle özdeşleştirdikleri ve gerektiğinde ofis dışında çalışma olanağı sunan bir özellik olarak görüyor.

    Peki hot-desking fikrine sıcak bakmayan %17 oranında katılımcı neler düşünüyor? Bu kişilerin uygulamaya karşı çıkmasının başlıca nedenleri şunlardı:

    • Ofiste kendisine ait bir alan olmasını istiyor (katılımcıların %78'i)
    • Masa rezervasyonu yapmak için zaman harcamak istemiyor (%39)
    • Belirli bir günde ihtiyaç duyması halinde müsait masa bulamayacağından endişeleniyor (%34)

    Hayalinizdeki işi bulmanıza yardım edelim

    Mevcut işe alım piyasasında yeteneklerin sayısı fazla değil, yani hayalinizdeki işi bulmak için harika bir zamandasınız. İş ilanları sayfamızı ziyaret ederek hayalinizdeki işi aramaya hemen bugün başlayın. Eğer bir adayın hayalini gerçekleştirecek her şeye sahip olduğunu düşünen bir işverenseniz, işe alım uzmanlarımızdan biriyle hemen iletişime geçin.

    Çalışan arayışında mısınız?

    İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?

    Bizimle iletişime geçin

    Maaş Anketleri

    Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

    Daha fazlasını keşfet