İki uçurum arasında halat çeken figürler.

Aday-odaklı piyasa, bir işverenin perspektifinden, işe alım beklentisiyle karşılaşana kadar her zaman fark edilmeyen bir şeydir. Çok sıklıkla, işverenler genellikle tam olarak ne ifade ettiğini anlamadan “Bu adayların piyasası”terimini duyarlar. Sıklıkla adayların sürücü koltuğunda olması ve alabilecekleri en iyi maaştan fazlasını talep edebilmesi nedeniyle işe alım yapan tüm işverenleri etkileyen bir şeydir.

 

Adaylara sıklıkla çok sayıda iş teklifi yapılmasının yanı sıra mevcut işverenleri de kendi çalışanları olarak kalmaları için daha fazlasını sunmaya çalışır. Söz konusu olan sadece maaş değil, paketin tamamıdır. Adayların daha rekabetçi maaşlar, esnek çalışma modelleri, daha güçlü eğitim desteği ve tam bir kariyer geliştirme desteği talep edebilmek gibi bir seçenekleri vardır. Bir müşteri bir adayın aradıklarını sunamadığı takdirde, nihayetinde adayı bunları sunabilen bir rakibe kaptırırlar.

 

Seçkin adayların çekilmesi

İsviçre'de işsizliğin hiç olmadığı kadar düşük olduğu dikkate alındığında, adayların çekilmesi çok sayıda ileri-görüşlü işletmenin gündeminde üst sıralardadır. Adayların görevlerinden doğal kayıp yoluyla ayrılacakları beklenir, ancak şirketler gerçekten değer katacak ve departmanlarını ileriye taşıyacak seçkin adayları nasıl çekerler? Pasif adayların çekilmesi söz konusu olduğunda akla gelen iki önemli alan vardır. Bir, şirket ne hakkındadır ve şirketin değerlerini ve vizyonunu destekleyecek hangi çevrim içi bilgiler bulunabilir? İki, adayın halihazırda mevcut durumun olumlu ve ilerleme beklentilerinin gerçekçi bir şekilde gerçekleştirilebilir olduğu bir pozisyonda olduğunu akılda tutarak, işletmeler ne kadar çabuk karar verebilir?

 

Markalaşmış reklamcılık kullanan birçok işletmeyle ortaklık yapıyoruz ve birleşik bir yaklaşımın pasif adayların dikkatini çekmesi olasıdır. Ek olarak, sürekli nabzını dinleyerek piyasalarla temasta olmamızı sağlayacak şekilde, kariyerlerinin ilk dönemlerinden itibaren, orta yönetime kadar adaylarla temasta olduğumuz, piyasanın daha genç kesimiyle de bağlantılarımız bulunmaktadır. İşverenlerin bunu daha dolambaçsız hale getiren bir süreçleri olması önemlidir. Mülakat aşamalarının sayısı, sürecin hızı ve mülakat öncesi adaya verilen bilgiler işe alım hakkında ciddi olduğunuzu gösterir. Çoğu potansiyel işveren, her aşama arasında işe alım süreçlerinin çok uzun sürmesi nedeniyle en iyi adaylara başka bir yerden daha iyi bir teklif geldiği için adayları kaybetmektedir. İşverenlerin mükemmel adayları kaybetmesinin başka bir nedeni açık pozisyonun kendileri için ne kadar çekici olabileceği hakkında adayları bütünüyle bilgilendiren detaylı bir açıklama sunmamalarıdır.

 

Tavsiyeler:

  • Şirketinizi tüm platformlarda görünür kılın - ne kadar fazla olumlu bilgi olursa o kadar iyidir ve işletmeye katılmak için kendi motivasyonlarınızın neler olduğunu dikkate alın; şirket hakkında mevcut tüm çevrim içi bilgileri okuduktan sonra kendinizin ne yapacağı hakkında düşünün ve bu bilgileri kendi lehinize kullanın.
  • Hızlı hareket edin. Adaydan memnun kaldıysanız hızlı hareket edin, çünkü pasif bir adayla mülakat yapmak ve işe almak farklı şeylerdir. 

En yeteneklileri çekmek için kültür, marka ve itibar satışının önemi

Kültür, marka ve itibar piyasada en yeteneklileri çekmek için en önemli faktörlerdir. Daha önce belirtildiği gibi, adaylar kimin için çalışacaklarına dair kararlarını sadece maaşa dayalı olarak vermezler. Paketin tamamı dikkate alınır ve karar verme süreci aday işverenle sürece başladığı dakikadan itibaren işler. Çalışan için kendisini başarılı bir işletmenin parçası olarak görebildiği bir yerde, bir geleceği varmış gibi hissetmesi önemlidir. Mülakat bir adayın bir şirkette çalışmak isteyip istemediğine karar vermesine etki eden en büyük faktörlerden biridir ve mülakatta adaya şirket kültürünün açıklanması önemlidir. Mülakatı yapanlar çoğunlukla kuruluşlarını yeterince satmazlar ve adayın işle ilgili açıklamaları okuyarak ve mülakat sorularını cevaplayarak bir fırsat hakkında heyecanlanmasını beklerler. Bu hatayı yapmayın.

 

Adayı elde tutmak

Elde tutmak çalışanın mutlu olmasını sağlamakla ilgilidir ve bir adayın aynı işverenle kalmasını sağlayan pek çok faktör vardır. Genellikle, çalışanların görevlerinden ayrılmalarının asıl nedeni şirkette bir gelecek görememeleri veya müdürleri/yönetim ekibiyle ilişkileridir. Dolayısıyla, çalışanın müdürünün kendisi için içtenlikle en iyisini istediğine, düzenli değerlendirmelerle gelişimini desteklediğine ve herhangi bir sorun gerekenden daha büyük kale gelmeden önce erkenden çözüleceğini sağlayacağına inanması önemlidir. İyi bir iş çıkarıldığı için yapılan övgüde olduğu gibi, kişisel bir sorun ortaya çıktığında iş-yaşam dengesine istinaden bir anlayış yaklaşımı sergilemenin etkisi de uzun sürelidir. Çalışanlarınızın menfaatlerini ön planda tuttuğunuzu, iyi bir iş ilişkiniz olduğunu ve sorumluluklar ve bir gelişim planı sunduğunuzu gösterdiğiniz takdirde, birçok işverenin önüne geçersiniz.
 

İşverenlerin izlemesi gereken ipuçları

  • Mülakat sırasında aday tarafından güçlü bir markanın algılanmasını sağlayın.
  • İyi değerleri gösterin.
  • Gelecek planlarını açıklayın ve iyileştirilecek alanların varlığını kabul edin. 
  • Geçmiş başarılardan bahsedin ve mümkün durumlarda bunun reklamını yapın.

 

 

Çalışan arayışında mısınız?

İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet