digital-roles-future

1) Sibergüvenlik Avukatı

Günde bir milyondan fazla siber saldırı gerçekleşiyor. Yakın zamanda Yahoo, JP Morgan ve Ebay gibi küresel devlerin bile veri sızıntısı sorunu yaşaması, veri güvenliği riskinin şimdiye kadar ki en yüksek seviyeye ulaşmış olduğunu gösteriyor. İyi niyetli olsalar bile, şirketlerin çalışanları da şirket verilerini sızdırma konusunda siber korsanlar kadar tehlikeli olabiliyorlar. Bu büyük risk ve yıkıcı sonuçları engellemek, kontrol altına alabilmek için siber güvenlik avukatları çok yakında şirketler için veri güvenliğinin kendisi kadar gerekli olacak.

2) Veri Güvenliği veya Veri Koruma Danışmanı

Veri fazlasıyla değerli ve hassasiyetle korunmalı. Yakın gelecekte daha fazla şirket bunu benimseyecek ve veriye gereken korumayı sağlayabilmek için işin uzmanı profesyoneller istihdam etmek durumunda kalacak. Kişisel Veri Koruma Kanunu’nun yürürlüğe girmesi bu yeni mesleği de beraberinde getirdi bile. Şirket operasyonlarını gerekli standart ve regülasyonlara uygun hale getirebilmek için, danışmanlar şimdiden çeşitli sektörlerde çalışmaya başladılar. Uyumluluk yasaları var oldukça, şirketlerin de veri güvenliği ve veri koruma danışmanlarına ihtiyacı olacak.

3) Veri analisti

Verinin kullanışlı olabilmesi sadece doğru okunup analiz edilmesiyle mümkündür. Bütün değerini buradan alır. Bunu gerçekleştirebilecek profesyoneller ise, veriyi doğru yorumlayıp açıklamakla görevli analistlerdir. Küresek ekonomide çok önemli bir yer edinmeye başlayan bu meslek kısa zamanda şirketler için olmazsa olmaz rollerden biri haline gelecek.

4) Yazılım Uzmanı

Küresel yaygınlığıyla, literatürde daha çok “software developer” olarak anılan pozisyon önümüzdeki on yılda, hatta belki daha uzun süre popülerliğini korumaya devam edecek. Michael Page Teknoloji bölümü müdürü Çağlar Eyüboğlu, şirketlerin teknoloji alanında en iyi yetenekleri bulmak için kıyasıya bir rekabette olduklarını, hatta bu rekabetin her geçen yıl arttığını doğruluyor. Son tüketici platformlarından ödeme sistemlerine, perakendeden servis sağlayıcılara aklınıza gelebilecek her sektörde ve organizasyonda yazılım uzmanlarına ihtiyaç artarak devam edecek.

5)  API Ürün Yöneticisi

Bulut teknolojisi bilgisayar dünyasını dönüştürmeye devam ediyor. Açılımı Application Programming Interface (Uygulama Programlama Arayüzü) olan API, uygulamalara birbirilerinin fonksiyonlarını paylaşma ve eş zamanlı olarak kullanabilme imkânı tanıyor. Böylece yazılımları hızlıca daha ileri ve büyük kapsama taşıyor. Stanford Üniversitesi profesörü ve IoT (Internet of Things – Nesnelerin İnterneti) uzmanı Daniel Elizade bu veri paylaşma yolunun son beş yılda çok yüksek bir sıçrama yaptığını ve hiç duracak gibi görünmediğini söylüyor. Bu trendin devam etmesi şirketleri, hem teknoloji hem de ticari yetenekleri olan API ürün yöneticilerini bulmaya zorlayacak.

6)  Nanoteknoloji Mühendisi

Nanoteknoloji üretime ayrılan maliyeti, zamanı ve çevreye verilen zararı azaltıyor, yani sürdürülebilir bir teknoloji. Kısmen de olsa, nanoteknoloji dünyayı kurtarmamıza yardımcı olabilir. Bu kritik mesleğe yakın zamanda sağlık, ilaç, hizmet, güvenlik, otomotiv, tekstil, elektronik, yapı ve inşaat, sanayi - plastik, polimer, bio-yakıt üretimi gibi alanlarda fazlasıyla ihtiyaç duyulacak.

7)  Endüstriyel Tasarımcı

Teknoloji güçlü ve hızlı, ancak duygulara ne kadar dokunabiliyor? Satışı gerçekleştiren çoğu zaman duygulardır ve bütün pazarlamacılar bunu bilir. Son tüketici veya satın alma yapan bir firma olması fark etmeksizin, tüm alıcılar üründen etkilenmeli, hatta duygusal bağ kurmalıdırlar. Bunu bazen farkında olmadan yaparlar veya onlara ürünü aldıranın bu bağ olduğunun ayrımına varmazlar. Bu bağı kurmada etken faktörler ise ürünün estetiği ve fonksiyonelliğidir. İşte bu noktada devreye endüstriyel tasarımcılar girer. Yetenekleriyle alıcıların beğenilerini ve duygularını hedefleyerek sonuçta şirkete satış getirirler.

8)  Uzmanlaşmış Satış Profesyonelleri

Yapay zekâ ve tüm teknolojik gelişmeler, yeni bir ihtiyacı da beraberlerinde getiriyorlar: Kendilerinin uzmanı olan ve onları satabilecek satış profesyonelleri. Teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin, şirketlerin nihai amacı her zaman satış yapmak ve kar elde etmek olacaktır. Bunu da teknoloji alanlarında uzmanlaşmış satış profesyonelleriyle başarabilirler.

9)  Dijital Pazarlama Uzmanı

Dijital pazarlama iş ilanlarının ne kadar arttığını henüz fark etmediyseniz, kısa bir sonra gözünüzden kaçmaz hale geleceklerinden emin olabilirsiniz. Dijital dönüşümle beraber online pazarlama uzmanları şirketlerin pazarlama bölümlerinde ve ajanslarında en çok aranılan pozisyonlardan biri oldu bile.

10)  Mobil Pazarlama Uzmanı

Business Insider tarafından yayınlanan bir rapor gösteriyor ki hem kullanım hem de işlem gören para açısından, mobildeki hızlı yükseliş devam ediyor. Bugün kullanıcılar zamanlarını bilgisayardan çok mobil uygulamalarda geçiriyorlar. Dijital reklam platformları arasında da mobil %43’lük bir büyümeyle ilk sırada yer alıyor. Tüketici neredeyse pazarlamacılar orada!

Teknoloji işe alımlarınızda size yardımcı olmak için buradayız.

 

Çalışan arayışında mısınız?

İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

İş mi arıyorsunuz?

En iyi iş tekliflerini internet sitemizde bulabilirsiniz.

Hemen başvurun

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet