dijital-yetkinlikler

Bugün iş dünyasında herhangi bir sektörde en hızlı gelişim gösteren alan dijital. Dijital sektörün hızlı gelişimi, dayandığı çeşitlilik ve farklılıktan geliyor. En başta web pazarlama olarak tanımlanan, daha sonra internet pazarlama olarak yaygınlaşan bu sektörde artık tüm paydaşlar ‘dijital’ tanımda hemfikir.

İki bölümlük yazı dizisinin ilkinde, çalışanların başarılı olmak için sahip olması gereken özellikleri ele alacağız.

Dinleme

Dijital dünyada erişim kolaylığı nedeniyle sayılara gereğinden fazla odaklanmak gibi bir eğilim var. Ancak öncelikle dinlemeyi öğrenerek vaktinizden ve analizlerden büyük oranda tasarruf edebilirsiniz. Paydaşlar ya da kullanıcılar tamamen rakam ve istatistiklere bakarak ikna olmaz. Kullanıcıların sezgilerinde de göz ardı edilemeyecek denli önemli bilgiler vardır. Pasif bir dinleme her zaman yeterli olmaz ve bu gizli bilgileri çıkarmaya odaklı ‘aktif dinleme’ ile büyük verimlilik elde edebilirsiniz.

Görsel Düşünme

İnternet ve dijitalin büyük kısmı çoğunlukla görsel bir araç olarak kullanılır, işitsel özellikleri hala ikinci planda kalır. Teknolojik kısıtlamalar yüzünden başta internet siteleri sadece metinden ibaretti. Flash, Java ve diğer teknolojilerin gelmesiyle birlikte internet ortamı daha duyusal bir deneyime dönüştü, ancak o dönemdeki altyapı ve tarayıcılar geniş bant aralığını yeterince destekleyemiyordu.

Mobil teknolojinin yükselişiyle sarkaç yeniden metne odaklı ve görsel açıdan geri planda kalan bir formata doğru kaydı. Derken akıllı telefonlar geldi ve artık şirketlerin kullanıcılarına sağlayacağı görsel deneyimlerin ucu bucağı yok diyebiliriz. Yeni yeni elde edilen bu özgürlüğe rağmen internet sitelerinin sağladığı genel görsel deneyim hala olması gereken noktada değil. Bunun en güzel örneğini, mobil sitelerin çoğunda karşımıza çıkan üç yatay çizgi, yani iki ekmek arasındaki köfteyi andıran ‘hamburger’ ikonunda görüyoruz.

Tüm internet sitelerinin uluslararası olduğu gerçeğinden hareketle İngilizcesi yeterli seviyede olmayan kullanıcıların da siteyi rahatça kullanabilmelerini sağlamak çok önemli. Tüm siteler ve içerikleri alınmış olmasına rağmen, kullanıcıların bu siteleri ziyaret etmekten başka işi yokmuş gibi içerik yazmaya ve sunmaya devam ediyoruz. Burada dijital ekiplerin, açıklayıcı metinler olmadan kullanıcıların sadece buton, ikon ve başlık görsellerine bakarak ne yapacaklarını anlayıp anlayamayacaklarını hesaba bakması gerekiyor.

E-posta ile Pazarlama

Sürekli değişen ve gelişen bir ortamda, e-posta pazarlama yöntemlerinin bırakılıp yerine daha yeni teknolojilere geçildiğini düşünebilirsiniz. Ancak e-posta pazarlama taktiği genel pazarlama stratejisinde her zaman yerini koruyacak. 20 yıllık geçmişi olmasına rağmen e-posta pazarlamada en iyi uygulamalar hala göz ardı ediliyor. Bu durumun böyle olmaması gerektiğini hızlıca maillerinize bakarak anlayabilirsiniz. E-posta ile pazarlamanın en temel seviyesinde en iyi uygulama örneklerine hakim olmak gerekir. Çoğu şirket ve e-posta pazarlama servisi, nelerin etkilenip nelerin etkilenmediğine dair elindeki verileri paylaşıyor ve bu bilgilere kolayca erişilebilir. Bu bilgilerin şirket içindeki diğer departmanlarla da paylaşılması gerekiyor ki satış departmanı e-postanın tamamen büyük harflerle yazılmasını istediğinde bunun neden en iyi yaklaşım olmadığını anlatabilesiniz.

E-posta pazarlama çalışmalarına gerçek bir değer katabilmek için e-posta pazarlama sağlayıcınızın size verdiği analitik veriden bir anlam çıkarabilecek ve bunlarla satış getirecek doğru hamleyi yapabilecek özelliklere sahip olmanız gerekir. Bu da tabii ki daha geniş kapsamlı bir pazarlama stratejisinin bir parçası olmalı ve genel iş hedeflerine katkıda bulunacak pozisyonda olmalı.

Analitik

Dijital pazarlamanın en önemli özelliklerinden biri de detaylı analitik verileri üretebilmektir. Eskinin ‘Tanıtıma ayırdığım paranın yarısı ziyan oldu ama hangi yarısı bilmiyorum’ anlayışı tarih oldu. Artık kullanıcılarımız hakkında tahmin edebileceğiniz her türlü bilgiye sahibiz. Bunu online bilgi gizliliği gibi konularda yaygınlaşan endişelerin basında gittikçe daha fazla yer bulmasından da görebiliyoruz.

Analitiklerin verdiği cevaplar ve devasa veri miktarlarıyla uğraşmak zorunda olma sıkıntısının yanı sırası çoğu zaman kendimizi sorunun ne olduğunu bulmaya çalışırken buluyoruz. Çoğu kişinin düşündüğünün aksine veri ne gibi hamleler yapmamız konusunda bize yön göstermez, bunu çoğu örnekte bizim çıkarmamız gerekir.

Ekip Çalışması

Dijital iş dünyasında ekip çalışması olmazsa olmaz bir kriter. Çok az sayıda kişi tek başına bir iş planı çıkarıp internet sitesi tasarlar, metinlerini yazar, sunucu satın alıp konfigürasyonunu yapar. Tüm bu süreçlerin sonunda online işin kendini götürecek şekilde çalışmasını sağlayacak halka ilişkiler stratejilerini belirlemek için de bir ekip çalışması gereklidir.

Dijital dünyada ekip çalışmasının riski ise birbiriyle çakışan önceliklerin arasındaki dengeyi kurmakta yatar. Bir sitenin SEO’sunu geliştirecek bir değişiklik diğer yandan kullanıcı deneyimde kalite kaybına neden olabilir. Sosyal medyadaki görünümü artıracak bir strateji net bir içerik ya da PR planı olmadan işe yaramayabilir. Birbirine zıt öncelikler arasındaki koordinasyonu sağlamak yeteneği ve ekiplerin verimli bir şekilde çalışmasını sağlama becerisi bu dünyada sahip olunması gereken en önemli özelliklerden biridir.

Mobil

Bazı büyük sitelerin trafiklerinin masaüstünden mobile kaydığını görmeye başladık.  Bu eşik geçildi ancak hala pek çok internet sitesi mobil platformda daha az özellik sunarak daha zayıf bir kullanıcı deneyimine imza atıyor. Muhtemelen cep telefonundan girdiği bir sitede tuşlara tıklarken özelliklerin mobilde test edilmediğini düşünen pek çok kişiden birisiniz. ‘Önce mobil’ bakış açısı günümüzde daha önce hiç olmadığı kadar önemli.

Dijital profesyonellerin bu ortamda mobil site açtık diye iş kalemine hemen tık atmak yerine, mobil alanın kendine has özelliklerini daha iyi anlamak için çaba göstermesi gerekiyor.

Mobil, dijital ve pazarlama profesyonellerine tüketicilerle daha önce hiç olmadığı şekilde ve gerçek zamanlı bağ kurma fırsatı tanıyor.

Size uygun dijital pozisyonları buradan görebilir, dijital ekibinizi geliştirecek tavsiyeler için dijital uzmanlarımızla iletişime geçebilirsiniz.

Benzeri içerik:

C-Seviye Profillerde Dijital Dönüşüm Etkisi

Dijitalde Yükseliş Yönetime de Yansıyor

 

Summary

Dijital hızla gelişen bir alan. Burada profesyonellerin her an güncel kalabilmek için değişim hızına ayak uydurabilmeleri gerekir. Gelecekte dijital dünyada başarılı olmak için gerekli olan özellikler: - Kullanıcı deneyimlerinden ders çıkarabilmeyi sağlayan ‘aktif dinleme’ - Tüm dillerde olabilecek en iyi kullanıcı deneyimini sağlamak için önce ‘görsel düşünme’ - E-posta pazarlama yöntemlerinde en iyi uygulamalara hakim olma; analitik ve verilerden anlamlı bilgi çıkarabilme - Veri yönetimi ve analitik yorumlama konusunda belirli bir seviyenin üzerinde yeterliliğe sahip olma - Verimli ekip çalışması - ‘Önce mobil’ bakış açısına sahip olma

Çalışan arayışında mısınız?

İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

İş mi arıyorsunuz?

En iyi iş tekliflerini internet sitemizde bulabilirsiniz.

Hemen başvurun

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet