İş ilanlarını görüntüleyin ve yeni işinize başvurun.
Hemen bizimle iletişime geçin.
PageGroup olarak hedefimiz dokunduğumuz hayatları değiştirmek.
Müşterilerimiz için en iyi yetenekleri buluyor, adayları hayallerindeki işe kavuşturuyoruz.
PageGroup olarak çalışanlarımızın potansiyelini gerçekleştirebileceği olanaklar yaratıyor, böylece dokunduğumuz hayatları değiştiriyoruz.
Çalışan Değer Önermesi (EVP), bir çalışanın bir şirkete sağladığı becerileri, kabiliyetleri ve deneyimi karşılığında elde ettiği, şirkete özgü faydalardır. EVP’yi oluştururken, işletmenizin felsefesini ve neyi temsil ettiğini ve işletmenizi diğerlerinden ayıran yönleri de tanımlamış olursunuz. EVP, insanların şirketinizde gururla ve yüksek motivasyonla çalışmalarını sağlayan başlıca sebepleri ortaya koymaktadır; örneğin ilham veren bir vizyon veya kendine özgü bir şirket kültürü. Bir işletmenin, diğer tüm yönleri ile birlikte güçlü bir EVP sunması, yüksek performans gösteren kişileri elinde tutmasına ve dışarıdan en iyi yetenekleri çekebilmesine imkan sağlar. Güçlü bir EVP oluşturmanıza yardımcı olacak ipuçlarını aşağıda özetledik.
Güçlü, gerçekçi bir EVP geliştirmek için, öncelikle, mevcut çalışanların ve potansiyel çalışanların şirket markanız ve kültürünüzle ilgili algılarını anlamalısınız. Potansiyel çalışanları şirketinize çeken nedir? Mevcut çalışanlar neden şirketin eşsiz olduğunu düşünmektedir? Şirketinizde çalışmakla ilgili en değer verdikleri şey nedir? Neden şirketinizde çalışmaya devam ediyorlar? Neden ayrılıyorlar? Bu bilgiler, çalışan anketlerinin yanı sıra, hedef gruplar ve işten ayrılanlarla yapılan görüşmeler ile elde edilebildiği gibi, eski çalışanlardan ve iş başvurusu yapanlardan da geri bildirim alınabilir.
Araştırma sonuçlarını gözden geçirmek ve çalışanların işletmenizde en çok değer verdikleri yönleri belirlemek üzere farklı birimlerden kişilerin yer aldığı bir ekip oluşturun. Elde ettiğiniz bilgileri kullanarak ve aşağıdaki soruları değerlendirerek bir EVP taslağı oluşturun. EVP’niz:
EVP’nizin, insanların şirketinizde çalışmayı tercih etmelerini sağlayacak özellikleri net olarak yansıtıp yansıtmadığını görmek için EVP’nizi mevcut çalışanlarınız üzerinde ve kurum dışından bir örnek grup üzerinde deneyin.
Tanımladığınız EVP’nizi çekmeye çalıştığınız insanlara iletmek için yaratıcı ve uygun yollar bulun. EVP’nizi, öncelikle şirket web sitesi, iş ilanları ve iş görüşmesi süreci gibi tüm işe alma kanalları aracılığı ile ileterek, muhtemel yeteneklerin, işletmenize uygun olup olmadıklarına karar vermelerine yardımcı olun. Markalaşma, halkla ilişkiler ve pazarlama aracılığıyla güçlü bir EVP’yi sürekli olarak ifade etmek, pasif işgücü piyasasında da şirketinizde çalışmanın değeri ile ilgili olumlu bir algı oluşmasına katkıda bulunacaktır.
Mevcut çalışanlarınız, en güçlü reklam kaynağınızdır ve kültürel olarak uygun yeteneklerin şirkete çekilmesine büyük katkıda bulunurlar. Çalışanlarınızın birer marka elçisi olabilmeleri için, kurum dışında sergilediğiniz imaj ile şirketinizde çalışmanın rutin gerçekliği arasındaki tutarlılığı görmeleri gereklidir. Şirketinizin oryantasyon planlarına, ödül ve takdir programlarına, kurum içi yayınlarına, politikalarına ve iş planlarına EVP’yi dahil ederek, EVP’nin, şirketinizin rutin faaliyetlerinde de yer bulmasını sağlayın. EVP’nizi yılda bir gözden geçirerek değişen çalışan deneyimlerine göre güncelleyin.
İlginizi çekebilir: Çalışan bağlılığını arttırmak için yöntemler
İşe alım ihtiyaçlarınız için Michael Page uzman danışmanlarıyla hemen iletişime geçin
İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?
Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler