İki kişi iş toplantısında el sıkışıyor.

Şirketinizin başarısı birçok faktöre bağlıdır ama bir unsur -çalışanlarınız- ne kadar başarılı olacağınızı belirlemekte büyük bir role sahiptir. Her bir birey kendine özgün fikirlerini, yeteneklerini ve perspektifini de şirketinize beraberinde getirir ve bu da sizin kurumsal etkinliğinizi ve şirketinizi bir bütün olarak geliştirir.

Şirketiniz için yeni yetenekleri doğru bir şekilde araştırmanız çok önemlidir ve yetenek avı konusundaki rekabetin Asya'dan Avrupa'ya, yeni kurulan işyerlerinden piyasanın yerleşik aktörlerine ve bir sektörden diğer bir sektöre kadar geniş bir yelpazeye yayılmış olması sebebiyle yetenek avı artık tümüyle küresel bir süreç halini almıştır.

İnsan kaynakları sektörünün nabzını tutan Michael Page İK Barometresi, tüm şirketlerin en önemli önceliğinin yetenekleri tespit etmek, onları işe almak ve yönetmek olduğunu gösteriyor. Yakın zamanda yapılmış bir Oxford Economics araştırması, 28.000 Euro kazanan bir çalışanın yitirilmesi durumunda yerine yeni bir çalışanın işe alım maliyetinin 22-45.000 Euro arasında olduğunu gösteriyor. Yine İngiltere’deki İşe Alım ve İstihdam Konfederasyonu’nun (REC) araştırması, 47.000 Euro kazanan bir yöneticinin yitirilmesi durumunda yerine yeni bir çalışanın işe alım maliyetinin 145.000 Euro'nun üzerinde olduğunu gösteriyor.

Michael Page'in yetenekleri çekmek konusundaki uzmanlığı sizin rakipleriniz karşısında avantaj sağlamanıza ve şirketinize en iyi yetenekleri kazandırmanıza yardımcı olabilir.

Ekibinizi gelecekteki insan kaynakları kayıplarından korumak için 5 tavsiyemiz:

1. Şirketinizin internet ortamındaki varlığına ve erişilebilir olmasına önem verin

İnternet ortamında var olmak ve erişilebilir olmak çağımızın bir gerekliliği. İnternet ve sosyal medya sayesinde kurumların büyük çoğunluğu bir tıkla ulaşılabilir durumda. Şirketinizin internet ortamındaki varlığını web siteniz ve sosyal medya kanallarınız ile güçlendirin. Kurumsal kimliğiniz ve kültürünüz ile sizin için çalışmanın avantajları gibi konuları paylaşın. Önemli olan, şirketinizin vizyonunun ve kültürünün çalışan adaylarının okuyup anlayabileceği şekilde ulaşılabilir olması.

Basit bir şekilde ifade edersek, web siteniz, sizin potansiyel yeteneklere yönelik vitrininizdir; bu nedenle en iyi 'ürünlerinizin' tüm dünyanın görebileceği şekilde burada mevcut olduğundan emin olun.

2. Yarı yolda fikrinizi değiştirmeyin – tutarlı olun

Her iş pozisyonu için ihtiyaçlarınızı ve kriterlerinizi işe alım sürecinizin başlangıcında belirleyin. İş tanımında ve iş mülakatları esnasında bunları açıkça belirtin. Tutarlı olun; istihdam şartlarını ve kriterlerini işe alım süreci zarfında değiştirmeyin.

Önemli olan, iş ilanında, adayların kimlerle çalışıyor olacakları, hangi konuda çalışacakları, hangi yazılımları kullanacakları, alacakları eğitimler ve kariyer ilerleme olanakları gibi konulara değinerek yetenekleri çekmeye yetecek kadar bilgi vermek.

3. Yeteneklerin sizi seçmesine yardımcı olun

Her şirketin rüyası en iyi yeteneklerin kapılarını çalarak onlarla birlikte çalışmak istemesidir. Bunu yapmak mümkün. Özgün şirket kültürünüz, sürdürülebilirlik taahhüdünüzün olması, ilerleme fırsatları sunmanız ve esnek veya uzaktan çalışma seçenekleri sunmanız doğal olarak adayların şirketinizi cazip bulmasına yardımcı olur.  

Ancak yeteneklerin bu bilgileri kendi başlarına bulabilmeleri gerekir – bunu da  iş ilanlarınız ya da web siteniz vasıtasıyla yapabilirler!

4. Çalışanlar İçin Önerdiğiniz Değerlerin (EVP) iddialı olduğundan emin olun

Şirketiniz için çalışmanın avantajlarını kurumunuz dışında da duyurun. Çeşitlilik ve kapsayıcılık politikaları, çalışan memnuniyeti inisiyatifleri ve sosyal sorumluluk projelerinden oluşan bir EVP (Employee Value Proposition - Çalışanlar İçin Önerdiğiniz Değerler) tanımlayın.

Şehrinizdeki ve sektörünüzdeki insanlar çalışılacak en iyi yerleri bilirler. Dolayısıyla çalışma şartlarınızı önemseyin ve bunları yüksek sesle dile getirin. Düzenlediğiniz çalışan eğlence ve buluşma etkinliklerinin fotoğraflarını sosyal medya kanallarınızdan paylaşın. Şirket bloğunuzda çalışanlarınıza olan bağlılığınızdan bahsedin.

Yeni bir yetenek bulmak için çok çalışmak zorunda kalmanız yerine o yeteneğin size kendi ayakları ile geleceğini görebilirsiniz.

5. İşin zor kısmını bir uzmana bırakın

Yeteneğinizi bulmak konusunda Michael Page gibi bir işe alım uzmanından yardım alın. İş ilanları veren web sitelerinin ve profillerin içerisinde boğulmak yerine bu görevi, en iyi yeteneği çabuk ve etkin bir şekilde seçmek için gerekli araçlara, deneyime ve bilgi birikimine sahip bir profesyonel işe alım uzmanına bırakın.

Şirketinizdeki açık iş pozisyonları için adaylar arıyorsanız bizler, doğru yeteneği bulmanızda size yardım etmek için her zaman hazırız. Hemen bizimle irtibata geçebilirsiniz.

Bizimle çalışmanız için 12 neden

Harika bir işveren olduğunuzu göstermenin yolları

Çalışan arayışında mısınız?

İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet