Çarklarla beceri, bilgi, öğrenme ve deneyim kavramları

İnsan kaynakları işlevi teknolojik bir devrimin ortasındadır ve sektördeki roller de buna göre değişmektedir. Pek çok işletme, verilerinin çalışanlarının ve özellikle de performansın etrafındaki güçlerini kullanma konusunda daha fazla uzmanlaşmıştır. Bu arada, YZ'nın büyümesi, çoğu profesyonelin günlük sorumluluklarından kişisel yönetim görevlerini de ortadan kaldırmaktadır. Uzman insan kaynakları çalışanlarımızla zaman geçirdikten sonra, İK sektörü için en iyi 10 yeteneği bir araya getirdik.

1. Kurumsal etkinlik

Kurumsal etkinlik (KE), liderlik ekibinin, değişimi mümkün kılarak performansı ve kabiliyeti artırarak kurumun maksimum kapasitesine göre ayarlanmasına ve geliştirilmesine yardımcı olmaya odaklanır. KE'in önemi, yıllar içinde hızla değişen bir ortamda performans seviyelerini korumak ve arttırmak için bir kuruluşun sahip olması gereken en kritik uygulamalardan biri haline gelmiştir.

2. Yetenek çekme ve tutma

Yeni personel alırken tam çalışan değer önerisini (EVP) bildirmek hiç bu kadar önemli olmamıştı. Piyasadaki en iyi yeteneğin korunması ve elde tutulması, sağlam, çok kanallı bir strateji gerektirir ve İK'nın çoğunda ve dolayısıyla kurumsal hedeflerde ana unsur olmaya devam etmektedir. Kuruluşlarda kariyerlerin neler olduğunu göstermek için teknolojiye daha fazla yatırım, video ve yaratıcılık kullanımı görmeyi bekliyoruz.

3. İnsan Analitikleri

İK'nın, bir şirketin çalışanlarına verdiği tüm verileri, insanların verimlilik, gelir ve kar gibi alanlarda önemli etkileri olan kararlar almak için bir kurul veya yönetim ekibine rehberlik etmek için kullanması gerektiği felsefesi etrafında büyüyen bir hareket var. Bu bir algoritma ile ilgili değil - bu insanların çok daha iyi bilgilerle karar vermelerini sağlamaktır. YZ, veri toplama konusunda çok fazla çaba harcadığından, daha iyi kararlar almak için bilgileri analiz edebilecek profesyonellere sahip olmanın altı çizilmektedir.

4. Çeşitlilik ve dahil etme

Birçok işletme, çeşitlilik ve dahil etme planını iyileştirmek veya uygulamak için çaba sarf etti ve konunun devam eden büyümesi, kilit bir konuşma noktası olmaya devam ediyor. Farklı bir iş gücü fayda sağlayacaktır ve bir çeşitlilik uzmanı bir işi doğru tarafa yönlendirmeye yardımcı olacaktır. Bir işletmenin anlamlı politikalar ve eylemler oluşturmasını sağlamak için doğru verileri alma, onu tam olarak anlama ve bilgi dolu raporlara entegre etme yeteneği bir zorunluluktur.

5. Mentorluk

Mentorluk, İK ve yöneticiler için her zaman önemli bir beceri olmuştur, ancak özellikle iş gücü değiştikçe, daha da önem kazanmıştır. Mentorluk, bireylerin başkalarının tecrübeleriyle sorunları çözme yollarını daha iyi anlamalarına yardımcı olur. Bu, yönetime veya İK ekiplerine cevaplar için daha az güven duyulan ve baskı yapılan noktalar için oldukça fonksiyonel bir iş gücü yaratabilir ve yıpratmayı azaltma konusunda da çok önemli bir etki yaratabilir.

6. Program yönetimi

Program yöneticileri, bir projenin veya bir departmanın İK unsurlarının sunulmasından sorumludur. Bunlar iş dünyasında İK'nın sesi olduğu için güvenli ve açık iletişim şarttır. Çalışanın yaşam döngüsü ile ilgili planları tasarlamak için güçlü bir proje yönetimi deneyimi gereklidir ve proje görevlerinin zamanında yürütüleceği beklentisi kesinlikle olacaktır. Popüler İK sistemlerini tam olarak kavramak, İK program yöneticilerinin İK işlevini desteklemek için üst düzey yönetimdekilerle daha iyi çalışmasını sağlayacaktır.

7. Nesil iş gücü yönetimi

Şu anda iş yerinde faaliyet gösteren beşinci nesiller için İK ekipleri, herkesin kendi ihtiyaçlarına göre kendisini dahil edilmiş ve desteklenmiş hissetmelerini sağlamak adına adapte edilebilir stratejilere ihtiyaç duyuyor. Kilit nokta, demografik bilgileri anlamak ve iş gücündeki eğilimleri belirlemek için veri ve analitiği kullanmak ve ardından bu nüfusu Gelenekselcilerden Z Nesline kadar tüm yol boyunca yönetmek için bir strateji oluşturmaktır.

8. Yönetilebilirlik

İK'nın rolü her zamankinden daha farklı bir hal almıştır ve siyasi ve ekonomik değişim karşısında kuruluşların verimlilik ve etkinlik sağlamaları beklenmektedir. Pek çok mutsuz çalışan, yöneticilerini bir kuruluşta kalmak veya bir kurumdan ayrılmak için bir sebep olarak gösterecektir. Etkili yönetim, koçluk, objektif belirleme ve değerlendirme, daha fazla Z Nesil Z çalışanı iş yerlerine girerken daha da önemlidir.

9. Dijital iletişim

Günümüzde e-posta sistemlerini Skype, Yammer ve Sametime gibi araçlarla güçlendiren birçok işletme ile net bir dijital iletişim stratejisi daha önce hiç bu kadar önemli olmamıştı. Kurumsal düzeyde açık ve kesin iletişim, herhangi bir işletmenin sorunsuz çalışması için çok önemlidir, ancak doğru zamanda doğru mesajla doğru platformu seçmek zor olabilir. Farklı nesiller ve çalışma işlevleri, farklı iletişim yöntemlerine daha iyi yanıt verir, bu nedenle esnek tutulması önemlidir.

10. Yenilikçilik

Dinamik ve yenilikçi bireyler, işte karşılaşabilecekleri engellerin üstesinden gelmeye hazır ve isteklidir. Herhangi bir rolde yenilikçi olmak, yükselmeye ve öteye gitmeye istekli olduğunu kanıtlayacağından önemlidir. Belirgin derecede belirsiz bir ekonomik ortamda, her tahminin doğru olmadığı yerlerde bu, işletmelerin işe alınırken giderek daha fazla titizlik gösterdiği bir alandır. Yenilikçi olan bir profesyonelin pazarda öngörülemeyen olaylar için ileri görüşlü ve hazırlıklı olmasını gerekir.

Küresel bir ağa sahip lider işe alım uzmanları olarak, işinizi bir üst seviyeye taşımak için rekabette öne geçmenize yardımcı olacak geniş bir üst düzey yetenekli uzmanlar veritabanına sahibiz. 

Doğru becerilerle en iyi yetenekleri edinmenize nasıl yardımcı olabileceğimize dair size özel bir görüşme için, bugün uzman işe alım danışmanlarımızdan biriyle temasa geçin.

Çalışan arayışında mısınız?

İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet