İş ilanlarını görüntüleyin ve yeni işinize başvurun.
Hemen bizimle iletişime geçin.
PageGroup olarak hedefimiz dokunduğumuz hayatları değiştirmek.
Müşterilerimiz için en iyi yetenekleri buluyor, adayları hayallerindeki işe kavuşturuyoruz.
PageGroup olarak çalışanlarımızın potansiyelini gerçekleştirebileceği olanaklar yaratıyor, böylece dokunduğumuz hayatları değiştiriyoruz.
Uluslararası işe alım ve danışmanlık şirketi PageGroup çalışanların piyasa ve ekonomi algısını “Pazara Güven Endeksi Araştırması” ile yılın her çeyreğinde değerlendiriyor. Şirketin, Türkiye dahil 15 Avrupa ülkesinde on bin kişi ile gerçekleştirdiği Araştırmanın 2017 yılı ilk altı aylık bölümü tamamlandı. 2017 yılının ilk yarısında Türkiye’den 1700 kişi ile gerçekleştirilen araştırmaya katılanların büyük çoğunluğunu sözleşmeli çalışanlar, iş arayanlar ve yüzde 7’lik bir bölümü de dönemsel çalışanlardan oluşuyor. Her yıl tekrarlanan Araştırmaya göre, Türkiye’de 2016 yılında pazara güven oranı yüzde 52 seviyesindeyken, 2017 yılı ilk yarısında bir puan düştü.
Araştırmaya göre, Türkiye’de çalışanların yüzde 60’ı üç ay içinde yeni bir iş bulacağına güveniyor. Ancak yüzde 70 civarında bir grup yurtdışında çalışmaya sıcak bakıyor. Ülke içinde farklı bir şehirde çalışma fikrini sadece yüzde 16’lık bir çalışan grubu cazip buluyor. Çalışanların 31’i maaş yerine iş ve özel yaşam dengesinde iyileşme görmek istiyor.
Yurt dışında kariyer cazibesini koruyor
Pazara Güven Endeksi Araştırmasına katılanların %70’inin yurt dışında çalışmaya sıcak baktığı görülüyor. Ülke içinde farklı şehirde çalışma fikrine ise sadece %16’lık bir kesim sıcak bakarken %13’ü kariyeri için başka ülke veya şehre yerleşmeyi düşünmüyor.
İş ve özel yaşam dengesi önem kazanıyor
Türkiye’de Araştırmaya katılan çalışanların % 31’i maaş yerine iş ve özel yaşan dengesinde iyileşme görmek istiyor. Diğer Avrupa ülkelerinde ise durum stabil görünüyor. İtalya, Almanya ve Fransa’da çalışanların önemli bir çoğunluğu iş ve özel yaşam dengelerinde herhangi bir değişim yaşanacağını düşünmüyor.
İstihdam algısı ülkelere göre değişiyor
Avrupa’da istihdam piyasası algısı ülkelere göre değişiklik gösteriyor. İtalya’da çalışanların %22’si ve Fransa’da %33’si istihdam piyasanın iyi olduğunu düşünürken Türkiye’de aynı fikri paylaşanların oranı %25. Almanya’da ise bu oran %80’lere ulaşıyor.
Çalışanlar kısa sürede iş bulacağına güveniyor
Türkiye’de çalışanların %60’ı üç aydan az bir sürede yeni bir iş bulabileceğine inanıyor. Kıta Avrupa’sında da Türkiye’ye benzer sonuçlar gözlemleniyor. Çalışanların Fransa %63, Almanya %46, İtalya %35, Hollanda %52 ve İspanya’da %53’ü üç ay içinde kolaylıkla iş bulabileceğini düşünüyor.
Bu makaleler de ilginizi çekebilir:
Pazartesi’ni sendromsuz geçirmek için 6 yol
Teknik olmayan becerileri geliştirmek
İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?
En iyi iş tekliflerini internet sitemizde bulabilirsiniz.
Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler