Bir ekip, tablet üzerinde veri inceliyor.

İş dünyası daha saydam ve yatay yönetim anlayışlarına yöneliyor. Sağlık ve yaşam bilimlerinde de yönetim kalıpları değişiyor. Eskiden çok daha katı kurallar içinde ilerleyen ilaç sektörü, en az diğer sektörler kadar esnemeye başladı. Özellikle yerel üretici firmalar kıyafet yönetmelikleri, katı mesai saatleri uygulama eğilimindeydi. Saat sekizi beş geçe işe gelen bir çalışanın ihtar alması söz konusuyken erkekler için sakal bırakmak ya da 5’ten önce ofisten çıkmak pek mümkün değildi. Ancak sektör çağın trendlerine ayak uydurarak kendini esnetmeyi başardı. Uluslararası şirketlerin neredeyse tamamı bir gün evden çalışma izni veriyor. Yenilikçi uygulamalarla çalışan memnuniyetini arttıran sektörlerden feyz alan sağlık ve yaşam bilimleri daha esnek saatler ve daha inovatif anlayışa yöneliyor.

Sağlıkta Marka Bağlılığının yolu MT Programları ve Dijital Reklamlardan Geçiyor

Inovatif yapısı ile bilinen sağlık ve yaşam bilimlerinin çoğu sektörden çok daha geç dijitalle tanıştığını söyleyebiliriz. Bunun başlıca nedenleri arasında ilaç tanıtımları, uygunluk yasaları ve Sağlık Bakanlığı yönetmelikleri gösterilebilir. Bu yönetmelikler nedeniyle sektörün pek çok kolunda dijital uygulamaları hala çok sınırlı olduğunu söylemek mümkün. Sağlık sektörü en çok marka çalışmalarında dijitalden destek alıyor. Örneğin ilaç sektöründen firmalar tüm televizyonlarda, internet üzerinden haber portallarında ilaç sektörünü destekleyen sloganlarının bulunduğu bannerlarla yer alıyor. Herhangi bir ilaç ya da etken madde reklamı yapmadan sektör desteği sunuyor. Her ne kadar marka reklamı gibi görünmese de bu çalışmalar günün sonunda İK kanadında firmayı destekliyor. Bu dolaylı reklamlar çalışan güvenliği, çalışan memnuniyeti ya da o şirketi daha çok istemekle alakalı olarak geri dönüşler sağlıyor ve bilinirliği arttırıyor.

Sağlık ve yaşam bilimleri alanında firmaların marka sadakatini kurmak adına başvurduğu bir diğer yöntem ise MT programları. Bu alanda öncü sektörler arasında yer alan sağlık ve ilaç sektöründe 2008 ve 2009 yılları itibariyle kapsamlı MT programları başlatıldı. Şu anda sektörün pek çok başarılı profesyonelinin MT olarak başlayıp çok iyi eğitimler alarak hızla yükseldiğini söylemek mümkün. Marka bağlılığını derin köklerle sağlamlaştıran MT programları nedeniyle bu alanda pek çok çalışan uzun yıllar aynı şirkette çalışmayı tercih ediyor.

Bilinçli Sektör, Bilinçli Çalışanlar

Sağlık ve Yaşam Bilimleri sektörünün aday ve çalışan profili en çok bankacılıkla benzerlik gösteriyor. İdeal çalışan profili ise Türkiye’nin sayılı okullarından mezun iyi eğitimli, MT programlarına aşina ya da kısa satış tecrübesinin ardından şirketin genel merkezinde görev almış yetenekli ve bilinçli bireylerden oluşuyor. Bu bilincin yalnızca çalışan tarafında değil sektörün genelinde gözlemlendiğini söyleyebiliriz.

Yoğun çalışan sektörlerden biri olan sağlık, dışarıdan profesyonel yardım almak konusunda pek çok sektörden çok daha bilinçli hareket ediyor. İşe alım ve danışmanlık firmaları için bilinçli tüketici profilini oluşturuyorlar. Aradıkları pozisyonda, süreç içerisinde görüşmeden önce işe alım ve danışmanlık firmalarından destek alıyor ve çoğu zaman benchmark isteyebiliyorlar.

Sektörün İK departmanları cinsiyet eşitliği konusunda çok ciddi önem gösteriyor. Özellikle satış ya da pazarlama tarafında erkek egemenliğinde olan firmalar bu durumu eşitleyebilmek için, işe alım öncesinde danışmanlık firmalarına bu doğrultuda direktifler verebiliyor. Çoğu firma, cinsiyet dengesini %50 oranında korumak istiyor. Üst düzey alanda ise kadın yönetici oranı pek çok sektörden çok daha yukarıda yer alıyor. Bir çok expat ve bir çok da genel müdürün kadın oldukları gözlemleniyor.

Bu makalemiz Sağlık ve Yaşam Bilimleri birimimizin müdürü İpek Koç tarafından yazılmıştır.

 

 

 

 

 

 

 

 

Çalışan arayışında mısınız?

İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

İş mi arıyorsunuz?

En iyi iş tekliflerini internet sitemizde bulabilirsiniz.

Hemen başvurun

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet